Miután Mark Millar képregényeivel a Dark Horse mellett a Netflix megszerezte a Millarworld univerzumot is (Stephen King fiának, Joe Hill-nek a Locke & Key képregényadaptációjáról már nem is beszélve), várható volt, hogy a streaming szolgáltató megannyi műfajszála között (romkomok, filmdrámák és musicalek) a képregényekre és szuperhősökre is még nagyobb hangsúlyt fog fektetni. Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy a Netflixnél minden erről szólna, pont ellenkezőleg.
A tavalyi év egyik jelentős és sok nézőt vonzó sorozatának számított Az esernyő akadémia (The Umbrella Academy), amelyet további Dark Horse képregényadaptációk követhetnek, mint a Hellboy, Lady Killer, The Mask vagy a Black Hammer, amelyek megjelenéséről még elég keveset lehet tudni. Amit a Millarworld képregényuniverzumról viszont tudni lehet, hogy a Jupiter’s Legacy, az American Jesus vagy a Sharkey the Bounty Hunter szinte már biztosan érkezik, az első kettő már szerepel is a Netflix 2020-ra vonatkozó programfüzetében.
A szuperhősfilmekkel és sorozatokkal ugyan elég nehéz mellélőni, bár van rá példa, hogy a tutinak hitt recept sem jelent biztos sikert, hiszen Rick Remender Orgyilkos Osztálya a változó színvonalú első évad után már a kutyának sem kellett, így a nézők végleg elbúcsúzhatnak tőle. Van viszont még hova fejlődni, mivel egy komplex streaming szolgáltató szinte bármilyen, változó kulturális rétegek számára készült tartalmat felszívhat az online műsortárába, a különböző stílusú műsorok nem feltétlen fogják egymást kiütni, a dolog ennél sokkal kifinomultabb.
Az egyik kedvenc beszólás, amikor internetes fórumokon néhány néző arra panaszkodik, hogy elég a szuperhős filmekből és sorozatokból. Ez így elég nagy butaság, azért lássuk be. Egy olyan streaming szolgáltató esetében, mint a Netflix, vagy akár a HBO GO, amelyik több száz vagy ezer különböző műfajú, stílusú és hosszúságú tartalommal rendelkezik, kár lenne a „csak ezt nyomatja” bélyeget rásütni, hiszen aki például romantikus komédiát (romkomot) vagy horrorot, esetleg sci-fi/fantasy sorozatot nézne, simán talál magának látnivalót, a szupehős tartalmakat széles ívben kikerülve. A bűvös szó pedig a digitális algoritmus, ami nem csak nekünk nézőknek jó, hanem a szolgáltatóknak is egy kiváló iránytű, hogy a tartalmakat organikusan osszák szét a felhasználók között, a dolog ennyire egyszerű, az az erre irányuló fejlesztések 2020-ra még inkább meghatározzák a streaming háború kimenetelét. A siker pont ezen múlik, hogy mennyire képes egy adott platform akár egymilliárd ember eltérő ízlését kiszolgálni. Elég brutális ebbe így belegondolni, na de lássuk be, a Facebook és társai már elég komoly rutinnal rendelkeznek ebben a témában és bőven van hová fejlődni.
A Netflix is számtalan műsort fejleszt ezekben a percekben is, amelyek a világ 190 országában, több mint 160 millió embernek készülnek, és bárki elhiheti, hogy a siker kulcsa az a tartalmi változatosság és igényesség kiszolgálása, amelyre az egész iparág építkezik. Ebbe pedig még az is belefér, hogy alsóközépkategóriás karácsonyi műsorok készüljenek, hiszen az Egy herceg karácsonyra (franchise) filmek is megtalálták saját streaming közönségüket, és még évek múlva is jó szívvel fogják az ünnepek alatt több milliószor betölteni, a pazar képi világgal (téli táj, Ultra HD 4K felbontás) rendelkező műsor egyszerű üzenetértéke miatt is.
Whaaaaaaaat is happening, why wasn’t I informed, and how can I make it happen forever? pic.twitter.com/Ogxz9dzVja
— Matt Wallace (@MattFnWallace) October 25, 2019
A Netflixnél éppen gyártásban van a Thunder Force női szuperhősfilm Ben Falcone rendezésében, amelyhez olyan producert sikerült megnyerni, mint Melissa McCarthy (A Partiállat, Koszorúslányok). A film két egyszerű (és halandónak hitt) lányról szól, akik váratlanul szuperhatalmat kapnak, és ez vezeti be őket a hősvilágba. Még 2019 márciusában jelentették be a projektet, és októberben el is kezdődött a forgatás. Azóta olyan színészek kapcsolódtak be a munkába, mint a várt egyik főszereplő, Octavia Spencer, valamint Melissa Ponzio és Rachel Gonzales. Megjelenés valamikor az ősszel (esetleg az ünnepekre), és biztosak lehetünk abban, hogy a többi szuperhősös újdonság sem fog keveredni Ryan Murphy Hollywood debütánsával vagy az Ozark harmadik évadával, ami ráadásul már tavasszal, március 27-én érkezik.