A Netflix számára döntő kérdés lehet, hogy mennyi és legfőképpen milyen minőségű saját tartalmat tud az elkövetkező években a platformjára előállítani. Már így is több milliárd dollárt fordított erre a célra, és az előttünk álló szűk időszakban ezt még nagyobb összegekkel fogja megtoldani. Egyrészt a befektetők meggyőzéséért kell ez az elképesztő ütemezésű kontentgyártás, hiszen az új trónfosztók megjelenésével, a Disney Plus és a HBO Max streaming bővülésével a Netflix körül fogyni látszik a levegő, bár még így is messze az övé a legnagyobb előfizetői tábor (160 millió).
Másrészt viszont, ha tartani szeretnék ezt a most látszó bővülési rohamtempót, több millió új előfizetőkre van szükség, amire főként Ázsiában és Afrikában látszódik a legnagyobb esély, de Kelet-Európa és Dél-Amerika is ott van a célkeresztben, viszont köztudottan India tűnik a streaming óriás jolly jokerének, amiről már több Facebookra szánt rövid anyagban is beszámoltam.
Azonban a Netflix nem csak a nézőket szeretné látványos és minőségi filmekkel és műsorokkal lenyűgözni, számukra a szakmai elismerés legalább akkora presztízzsel bír mint a befektetői „mélyaltatás”, és ennek érdekében évek óta Oscar-esélyes forgatókönyvekkel és szkriptekkel igyekeznek lépést tartani a legnagyobb filmstúdiókkal (The Irishman, Marriage Story), ami tavaly a Roma Oscar diadalával beérni látszott. Sokáig úgy tűnt, hogy 2019-ben a Netflix sikeréhes szakmai törekvései végre igazán révbe érhetnek, és több filmjük is látványosan felcsücsül a szakmai díszpáholyba, és onnantól kezdve az lesz az általánosan elvárható cél, hogy évi egy-két filmjük legalább egy szakmai díjjal rendelkezzen, az már szinte teljesen mindegy, hogyan oszlik el az Oscar és Golden Globe között.
Ám ez a cél az idei Golden Globe fiaskó után mintha eltolódott volna, bár még az Oscar hátravan, és óriási hiba lenne azt állítani, hogy a 34 Golden Globe jelölés (ebből 17-17 filmes illetve tévés) annyira kudarc lenne a számukra, inkább az időzítés és a szakmai vonakodás miatt csúszik a mennybemenetel időpontja.
Érdemes viszont rápillantani a Netflix saját gyártású vagy licencelt filmjeinek összesített listájára (jelen esetben 319 filmről beszélünk), hiszen meglehetősen impozáns képet mutat, főként úgy, ahogyan a Vulture rangsort állított a Netflix eddig kiadott vagy általa gründolt produkciókból (frissítve január 1-jén), ami jól mutatja, hogy mennyi film készült már a tartalomgyártó jóvoltából, amiből még sok esetben hiányoznak azok a nemzetközi filmjogok, amikkel szintén a Netflix rendelkezik.
Az első saját gyártású film (vagy sok esetben nevezhetjük Netflix disztribúciós filmnek, amit a szolgáltató a cím felett Netflix Filmként jelez a nézőnek) a Beasts of No Nation (Hontalan fenevadak), melynek premierje 2015 október 16-án volt a Netflixen, tehát alig öt év terméséről beszélhetünk.
Íme a Vulture internetes oldal szerint a Netflix 10 legjobb filmje, aztán ha megnézitek a teljes listát, akkor ott mind a 319 alkotás rangsorba van állítva, szóval láthatjátok a legjobbat és a legrosszabbat is, alatta pedig a filmek rövid részletezése valamint leírása.
10. My Happy Family
9. High Flying Bird (Szárnyaló madár)
8. Happy as Lazzaro (A szent és a farkas)
7. Private Life
6. The Ballad of Buster Scruggs (Buster Scruggs balladája)
5. Okja
4. Roma
3. Marriage Story (Házassági történet)
2. The Irishman (Az ír)
1. The Other Side of the Wind (A szél másik oldala)