Reed Hastings a Netflix vezetője telefonon egyeztetett Thierry Breton-nal az EU belső piacokat és szolgáltatásokat felügyelő biztosával, hogy megvitassák, hogyan lehet járvány idején az internet zökkenőmentesen működtetni, mivel az EU-ban is rengetegen szorulnak otthoni munkavégzésre, ami jelentősen megterheli a hálózatot. Egyes jelentések szerint a hálózat leterheltsége annyira megemelkedett, amely meghaladja a szilveszteri időszakban mért maximumot.
Egy bizottsági tisztviselő azt mondta a Politico-nak, hogy Breton és Hastings megvitatták annak az ideiglenes szolgáltatásnak a lehetőségét, amely automatikusan átváltja a felhasználók által lejátszott (4K vagy Full HD) videót standard (tehát SD) felbontású streamingre a legforgalmasabb időszakokban (csomagfűggően, hiszen az alapcsomag eleve is SD felbontású)). A Politico szerint Breton és Hastings az elkövetkező napokban tovább fognak egyeztetni ennek a lehetőségnek a bevezetéséről.
Important phone conversation with @ReedHastings, CEO of @Netflix
— Thierry Breton (@ThierryBreton) March 18, 2020
To beat #COVID19, we #StayAtHome
Teleworking & streaming help a lot but infrastructures might be in strain.
To secure Internet access for all, let’s #SwitchToStandard definition when HD is not necessary.
A #SwitchToStandard kampány fő üzenete, hogy térjünk át standard felbontásra, amikor a HD (és a 4K) nem szükséges, ez főként a reggeli és délutáni időszakban fog rengeteget számítani.
“A streaming platformok, a távközlési szolgáltatók és a felhasználók mindannyian együttes felelősséggel tartoznak azért, hogy közös lépéseket tegyünk az internet zökkenőmentes működésének biztosítása érdekében a vírusterjedés elleni küzdelem során” – mondta Breton a Politico-nak.
Eközben az Egyesült Államok nagy távközlési cégei, valamint a Szövetségi Kommunikációs Bizottság jelentős lépéseket tettek az amerikai internetszolgáltatás biztosítása érdekében, ezzel többek között azt is megakadályoznák, hogy a járvány idején kikapcsolják a válságba került családok internetkapcsolatát.
Az AT&T, a Verizon, a T-Mobile és a Sprint is alkalmazza az FCC „“Keep Americans Connected Pledge.” felhívást. Ennek alapján a vállalatok megállapodtak abban, hogy múlt péntektől számítva 60 napig nem szüntetik meg a fizetni nem tudó egyéni vagy kisvállalati ügyfelek internetszolgáltatását. A Szövetségi Kommunikációs Bizottság attól tartott, hogy az otthoni internetet elvesztő felhasználók a járványügyi szabályokat semmibe véve a közösségi Wi- Fi hotspotokat vették volna igénybe, amivel nem tudnák garantálni a lakosság biztonságát.