15 millió új előfizetője lett a Netflixnek, és itt a siker néhány titkos összetevője

A Netflix hihetetlen tempóban gyűjti az új előfizetőket, ami elsősorban a COVID-19 miatt otthonaikban maradt emberek tartaloméhségének köszönhető.

[smartslider3 slider=”11″]

A Cinema Blend szerint a televíziós tartalmak fogyasztásából a streaming 23% -ot vállalt magára, amelynek 29%-át egymaga a Netflix tette ki. Abban is biztosak lehetünk, hogy ez a szám az elkövetkező  hetekben vagy hónapokban rohamosan emelkedni fog, hiszen egyre többen választják az online elérhető műsorokat, amely a Netflix, a Disney Plus vagy a májusban startoló HBO Max malmára hajtja a vizet.

Eközben a Netflix sorra dönti a rekordokat, így a streaming óriás már értékesebb mind a Disney. Ezt követően kedden tette közzé az új előfizetőkre vonatkozó legfrissebb pénzügyi jelentését. A MarketWatch szerint az elmúlt három hónap (Q1) volt a Netflix történetének legsikeresebb időszaka, mivel több mint 15 millió (15,77) új előfizetőt tudott szerezni az év elején várt 7 millióval szemben, aminek köszönhetően a Netflix részvényei rekorderedménnyel zárták a tegnapi tőzsdenapot.

Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy ebben az eszeveszett terjeszkedési tempóban a Netflix kényesen támaszkodik a hálózati infrastruktúrára, hogy a megnövekedett adatforgalom ellenére biztosítani tudja a tartalmakat az előfizetők számára. Forbes szerint a COVID-19 hozzávetőleg 70% -kal növelte globálisan az internethasználatot, míg a streaming március végétől több mint 12% -ra növekedett. Ez az infrastrukturális többletterhelés viszont akár csúszásokat vagy a hozzáférés teljes hiányát okozhatja az előfizetőknél, ami komoly kihívást jelent valamennyi szolgáltató számára. A Netflix azonban sikeresen abszolválta ezt a nem kis feladatot, amelynek magyarázatát Sekwon Choi legfrissebb blogbejegyzésében találhatjuk meg.

A kissé száraz műszaki anyagban Choi leírja, hogy a Netflix számos szabványt, például adaptív sávszélesség-streamelést (ABR), digitális jogkezelést (Digital Rights Management , azaz DRM) valamint a webes kommunikáció titkosítására használt Transport Layer Security (TLS) protokoll új, 1.3-as verzióját (TLS 1.3) alkalmazott annak érdekében, hogy a streaming-élmény gyorsabb és biztonságosabb legyen. A streaming óriás korábban a TLS ½-t használta, ugyanakkor az 1.3 biztonságosabb és gyorsabb élményt tud nyújtani. Ezzel tehát biztonságos csatorna létesíthető a két fél között, amivel eszközöket és módszereket tud biztosítani a hitelesítéshez, a titoktartáshoz és az integritáshoz.

Ez is csupán egy példa arra, hogy egy streaming szolgáltatónak egy ilyen nehéz helyzetben még inkább biztosítania kell a különböző szabványokat és technológiai újításokat annak érdekében, hogy szolgáltatása zavartalan formában működhessen, hiszen ez biztosítja a meglévő és új előfizetők elégedettségét, amiből további új tartalmakat tudnak előállítani, és ebből keletkezik a profit is.  

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.