Miután tavaly nyáron 13 év után ismét egyesült a Viacom és a CBS, az újonnan létrejött szórakoztatóipari médiaóriás a ViacomCBS egyben kezeli a CBS News, a Showtime, az MTV, a Nickelodeon, a Comedy Central, a Paramount filmstúdió, valamint számos kábelhálózat terjesztését, többek között a CBS All Access streaming platformot is.
Az ügylettel hatalmasra duzzadó médiacég nem is tétlenkedett, és néhány napja megállapodást kötött a Youtube TV-vel, aminek értelmében A Nickelodeon, az MTV, a Comedy Central, a BET, a CMT, a Paramount Network, a TV Land és a VH1 idén nyáron megjelenik a YouTube TV-n. A többéves üzlet magában foglalja a korábbi CBS csatornákat is, beleértve a CBS Sports Network, a Pop TV, a Smithsonian Channel és a The CW-t is.
Ami európai szemmel is érdekes lehet, hogy ViacomCBS az elkövetkező egy évben bevezeti új nemzetközi fizetős streaming szolgáltatását, amelyben láthatóak lesznek az amerikai prémium csatornák, valamint az új CBS All Access szolgáltatás is, ahol többek között a Star Trek:Picard első évada is megtalálható.
Bob Bakish vezérigazgató ráadásul egy elemzői beszélgetésen bejelentette, hogy A CBS All Access streaming szolgáltatás átalakított és kibővített változata még idén nyáron megérkezik (első körben Amerikában), ami a mostaninál szélesebb körű kínálattal egyesíti a ViacomCBS márkaneveit, ideértve a Nickelodeont, az MTV-t, a BET-t, a Comedy Centralt, a Smithsoniant és a Paramountot. Bakish úgy nyilatkozott, hogy az új CBS All Access-re építve létrehoznak egy „átfogó előfizetéses” terméket, amelyet „az egész világ közönségének” szánnak.
Az átalakított CBS All Access akár már idén is megjelenhet a nemzetközi piacon (magyarországi premier még nem ismert), és ha hinni lehet a vezérigazgató kijelentéseinek, egy komplett globális bevezetésről beszélhetünk, ami komoly lépést jelent majd az egész streaming piacon. Érdekes lehet még a Youtube-al kötött disztribúciós megállapodás, hiszen a Youtube TV egyelőre csak Amerikában érhető el, de állandó téma, hogy a YouTube Music és Premium szolgáltatáshoz hasonlóan hamarosan azt is kiterjesztik a nemzetközi piacra.
Kell is majd a muníció, hiszen július 15-én indul az NBCUniversal dedikált streaming szolgáltatása a Peacock – egyelőre csak Amerikában -, viszont szintén tervezik a termék globális szintű megjelenését. Egy komoly disztribúciós megállapodásnak köszönhetően ott lehetnek majd a Microsoft valamint az Apple eszközein, beleértve az Xbox One, Xbox One S, Xbox One X, illetve iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV 4K és Apple TV HD készülékeket is.