Szokatlan lépésre szánták rá magukat a nagy amerikai streaming- és kábelszolgáltatók, ugyanis egységesen léptek fel a közösségi médiában a feketéket érintő egyre mélyülő társadalmi túlkapások ellen.
Az amerikai nagyvárosokban napok óta tüntetéshullám zajlik, miután egy afroamerikai férfit, George Floydot igazoltatás során négy, fehér bőrű rendőrtiszt a földre kényszerítette, majd egyikük percekig térdelt a nyakán, aki hiába könyörgött levegőért, a mentőautóban belehalt az incidensbe.
A Variety anyagában is olvasható, hogy a nagy médiacégek egymás után csatlakoztak az ismét erőre kapó Black Lives Matter mozgalomhoz, és az országos kiterjedésű tüntetések közepette szolidaritásukat fejezték ki George Floyd halála kapcsán, és hívták fel a figyelmet az egyre mérgesedő rasszizmusra, ami egyre több nagyvárosban okoz komoly fennakadásokat.
To be silent is to be complicit.
— Netflix (@netflix) May 30, 2020
Black lives matter.
We have a platform, and we have a duty to our Black members, employees, creators and talent to speak up.
Csendben maradni bűn. – erre hívja fel a figyelmet a Netflix, és hasonló üzeneteket fogalmazott meg az Amazon, a Hulu révén a Disney, a Starz, a Paramount által a ViacomCBS, valamint a Youtube is. A WarnerMedia portfóliójába tartozó közösségi csatornák is csatlakoztak a mozgalomhoz, így az HBO, az HBO Max, a TBS és a TNT Twitter profilneveit cserélték egységesen #BlackLivesMatter-re. Egyébként a Youtube formális kiállás mellett egymillió dollárral támogatja a társadalmi igazságtalanság kezelésére tett erőfeszítéseket.
“Neither love nor terror makes one blind: indifference makes one blind.” — James Baldwin
— #BlackLivesMatter (@HBO) May 31, 2020
We stand with our Black colleagues, employees, fans, actors, storytellers — and all affected by senseless violence. #BlackLivesMatter
We stand in solidarity against racism and violence. When members of our community hurt, we all hurt. We’re pledging $1M in support of efforts to address social injustice.
— YouTube (@YouTube) May 30, 2020
We support Black lives. Today, and every day. You are seen. You are heard. And we are with you.
— Hulu (@hulu) May 31, 2020
— Amazon Studios (@AmazonStudios) May 31, 2020