A Vodafone valóban arra törekszik, hogy szerte Európában forradalmasítsa a hagyományos televíziót a streaming adta előnyökkel, amelynek eredménye már hazánkban is megtapasztalható.
Ugyan még az elején járunk annak ennek a folyamatnak, és valószínűleg a többi szolgáltatónak is lesznek válaszai a megváltozott felhasználói igényekre, azonban a külföldről a magyar piacra fokozatosan szivárgó fogyasztói trendek már jól körvonalazzák, hogy évek múlva miként tekintünk majd az erősen hagyományokra épülő magyar tévézési szokásainkra.
Mert az már szinte teljesen egyértelmű, hogy a fogyasztói szabadság, illetve a kiváló szlogenekkel operáló műsorajánlók jelentik a jövőképet a televíziónak, és az a digitális platform tud majd széleskörű és stabil előfizetői bázist építeni ebben a szektorban, amelyik egy jól működő rendszert tud a meglévő ajánlatok hatékony kombinációjával összegyúrni, amely kellően gyorsan reagál az online térben zajló viselkedésünkre és valamennyi korosztály igényeit kielégíti.
A Vodafone tűnik ebben a kérdésben a legaktívabb szereplőnek, és ez még akkor is igaz, ha a nálunk is elérhető Vodafone TV még erősen küzd saját felbukkanó gyerekbetegségeivel, és olykor vadul képes összeveszni saját magával a funkcióit illetően, de ez még így is simán elnézhető neki. Lássuk be, hogy egy olyan megváltozott felhasználói közegben kell forradalmasítania az újdimenziós szolgáltatását, ahol lassan nem naponta, hanem szinte óránként megváltoznak a terepviszonyok, hogy a több ezer érkező prémium és lombhullató minőségű tartalmat már ne is említsem. Olyan társadalmi körben kell merőben új digitális trendet teremtenie, amelyik a végletekig mobil- és kütyűbolond, no meg mindent azonnal kell letölteni a lehető legjobb minőségben, ráadásul mindent frissen magyar szinkronizációval.
Ez a fajta felhasználói kényszer azonban nem feltétlen jelentkezik a legtöbb nyugat-európai piacon, amelyek már csak méretileg is sokkal előnyösebb pozícióban vannak hozzánk képest, ezért is izgalmas látni az ott frissen kibontakozó disztribúciós megállapodásokat, hogy ezek vajon milyen formában léphetik át a régiós határokat.
Ilyen előre mutató megállapodásnak tűnik a német Vodafone és a sport streaming szolgáltató DAZN virágzó együttműködése, amely szerint mostantól a DAZN alkalmazása elérhető lesz a Vodafone GigaTV szórakoztató platformján is – ez a nálunk ismert Vodafone TV német megfelelője.
Ennek értelmében a DAZN a Netflixhez hasonlóan egyfajta gyorsfunkcióként integrálódik a Vodafone boxába, így a Voda német ügyfelei mindent egyszerűen és gyorsan egy készülékről elérhetnek, a díjakat is egy Giga TV számlával rendezhetnek, amely eléggé megkönnyíti a sportműsorok kiválasztását és megtekintését is. (sokakban felmerül a kérdés, hogy akkor minek van az okostévé -okosfunkciókkal, ám ezt egy későbbi anyagban fogom aprólékosan elemezni)
A DAZN a német sportközvetítési piacon már így is komoly szeletet hasított magának, hiszen a következő évadtól kezdve a Bundesliga pénteki, illetve vasárnapi meccseit fogja kizárólagosan élőben közvetíteni. Ezenkívül az UEFA Bajnokok Ligájának teljes 2021/22-es szezonját ők fogják közvetíteni, adják a La Liga következő évad legtöbb meccsét, továbbá számos amerikai sportot, mint az NBA, NFL, vagy a nálunk idén a Sport TV-n debütáló MLB-t.
A DAZN mindenképpen prémiumszolgáltatónak számít a piacon, és mivel rengeteg elemzést lehet olvasni a Netflix európai terjeszkedésének stratégiailag fontos disztribúciós megállapodásairól (például a Giga TV), ezért ez a frissen megkötött együttműködés mérföldkő lehet a sport streaming életében, amely így komoly lendületet és plusz forrásokat szerezhet további piacok meghódításában, akár a keleti régióban is.
#DAZN #Sportstreaming #Netflix