Elsőre talán valóban furán hangzik, azonban a dolog korántsem megalapozatlan, mivel már indul a Netflix illetve a Spotify üzleti modelljére épülő új autóelőfizetési konstrukció, amit kétségtelenül a világban tomboló streaming előfizetési láz inspirált, és a piac is már beárazta.
Ha megfogalmazódott már benned, hogy a nyári hónapokban egy Porsche kabrióban utaznád körbe a Balatont, ám soha nem lenne rá annyi pénzed, hogy vegyél egyet, a dolog akkor is működhet. A Porsche Netflix inspirálta előfizetési modellt indít – egyelőre Németországban- , és különösen a fiatal ügyfeleket célozza meg, akik nem feltétlen szeretnének méregdrága autót birtokolni.
Miután az olyan autómegosztási szolgáltatások, mint a ShareNow és a Cambio folyamatosan erősítik magukat a piacon, a Porsche sportautó-gyártó is szeretne magának szeletet ebből az egyre növekvő tortából, így nagyobb rugalmasságot kíván adni új konstrukcióival az ügyfeleinek. A Netflix, és a Spotify stílusú előfizetéses modell célja a fiatal tehetősebb vezetők megszólítása, akik nem akarnak autót birtokolni, mégis szeretnének valami prémium szolgáltatással prémium autókkal furikázni.
A dolog olyannyira komoly, hogy a stuttgarti székhelyű Porsche Drive Abo cég fiatal használt autóit már legalább hat hónapra ki lehet bérelni, ami körülbelül havi 1400 eurónál kezdődik, beleértve a havi 1250 ingyenes kilométertávot (benzinköltség nélkül), valamint a karbantartás, a kopó alkatrészek, valamint a biztosítás összes költségét is.
Mint Alexander Pollich, a Porsche Deutschland vezetője a Handelsblatt -nak elmondta, hogy az új előfizetési modell célja a rövid távú bérlet és a klasszikus lízing közötti szakadék megszüntetése.
Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi CAR Intézet becslése szerint az autóelőfizetések piaci részesedése 2030-ig akár 40 százalék lehet. Háttérbe szoríthatják a még mindig népszerű készpénzfizetéseket és hitelfinanszírozást is. A lízing azonban megtartja fontosságát – mondja Dudenhöffer.
Forrás: newsroom.porsche.com
#MűsoronPlus #NetflixVilág #Porsche