A Digital TV Research piackutató cég legfrissebb elemzése szerint a Disney Plus összesített előfizetési száma 2026-ra meghaladja a Netflixét. A Disney várhatóan 294 millió streaming előfizetővel fog rendelkezni az évtized közepére, míg a Netflix globális előfizetői tábora meghaladja a 286 milliót.
Nem szabad azonban elfelejteni, hogy Digital TV Research előrejelzésében a Disney előfizetői számának a fő katalizátora egyetlen országra, Indiára összpontosul, ahol a Disney Plus Hotstar kettős platformnak 98 millió előfizetőt jósolnak, míg a Netflixnek csak 13 millió előfizetőt.
A Disney Indiában a krikett előfizetésével elképesztően népszerű Hotstar disztribúciós partnereként működik, és az ázsiai országban a Disney Plus önálló márkaként nincs is jelen, így közvetlen nem is lehet rá előfizetni.
Mindezt azért fontos kihangsúlyozni, ahogyan Simon Murray, a Digital TV Research vezető elemzője is emlékeztetett, hogy a Disney Plus Hotstar 2026-ig 13 ázsiai országba fog megjelenni, és ezek az országok a Disney előfizetők globális számából 108 milliót tesznek ki (a teljes szám 37% -át), viszont 2026-ig csak 2,62 milliárd dollár(13%) adnak majd a platform bevételeiből. Mindez azzal magyarázható, hogy a Hotstar előfizetői kevesebb mint egyharmadát fizetik amerikai partnerük havi előfizetési díjának.
Így várhatóan a Disney Plus globális bevétele 2026-ra 20,76 milliárd dollár lesz, ami majdnem a fele a Netflix 39,52 milliárd dolláráros bevételének, ezért ugyan globális előfizetői számban a Disney átveszi a Netflixtől a vezetést, viszont mindez fele annyi bevételt fog számára eredményezni, amivel nehézkessé válik külső finanszírozással új tartalmakat készíteni, ami a Netflixnek már saját forrásból is megvalósítható.
Kép: Műsoron grafika