Szakmai körökben napok óta téma volt a WarnerMedia és a Discovery új médiacégben történő egyesülése, amelynek hivatalos bejelentésére hétfőig kellett várni.
A legnagyobb médiavállalat, ami versenyre kelhet a Netflix és a Disney ellen
A WarnerMedia anyacége az AT&T és a Discovery Inc megállapodott az HBO márkát is birtokló WarnerMedia prémium szórakoztató-, sport- és híreket tartalmazó portfóliójának, valamint a Discovery ismeretterjesztő, nemzetközi szórakoztató-, és sportüzleteinek az egyesüléséről, amelynek eredményeként létrehoznak egy új és önálló globális szórakoztató médiaoriást, amely a világ egyik legnagyobb digitális műsortárával fog rendelkezni.
A teljes állományú, úgynevezett Reverse Morris Trust ügyletként felépített megállapodása szerint az AT&T 43 milliárd dollárt (35,45 milliárd eurót) fog kapni készpénzben, és az AT&T részvényesei részesedést kapnának az új társaság 71 százalékát kitevő részvényekből is. A Discovery részvényesei az új társaság 29 százalékát fogják megszerezni, amelyet az AT&T és a Discovery igazgatótanácsa jóváhagyott. A főként Amerikában alkalmazott Reverse Morris Trust ügylet egy olyan felvásárlással járó átszervezés, ami lehetővé teszi a leányvállalat adómentes átruházását, és több olyan opcióval is rendelkezik, ami mindkét cég számára előnyös feltételeket teremt.
A tervek szerint az új médiakonglomerátum globálisan is képes lesz felvenni a versenyt az egyre gyorsabban növekvő direct-to-consumer (DTC) üzletágban, dinamikus és szimbolikus márkák és franchise-ok egyesítésével. Várhatóan a WarnerMedia által tavaly májusban elindított HBO Max tartalmait, illetve az idén elérhetővé váló Discovery Plus műsorait szeretnék egy mélyebb és sokoldalúbb egységes műsortárban elhelyezni, amit a világ 200 országában, köztük Magyarországon is értékesíteni lehet.
A kitűzött célok között szerepel az innovatívabb videoélmények megjelenítése, és az olvasható közlemény szerint nagy hangsúlyt fektetnek majd a lokális, helyi nyelvű tartalmak előállítására is.
A „pure play”-nek keresztelt új tartalomi vállalat a világ egyik legmélyebb könyvtárát fogja létrehozni, ami közel 200 ezer óra ikonikus tartalommal rendelkezik, és több mint 100, világszinten is kedvelt márkát fog egy globális portfólió alá vonni, többek között az HBO, a Warner Bros., a Discovery, a DC Comics, a CNN, a Cartoon Network, a Food Network, a Turner Networks, a TNT, a TBS, a Eurosport, a TLC, az Animal Planet műsoraival.
A közlemény úgy fogalmaz, hogy a WarnerMedia és a Discovery Inc. lesz az egyik legnagyobb globális streaming lejátszó.
A két médiacég műsortár összeolvadása a felek szerint várhatóan 2022 közepén fog megtörténni, és addig még sok részletet fognak véglegesíteni, többek között olyat is, ami magát a platformváltoztatásokat érinteni, mivel nem tiszta annak pontos felépítése sem. Vélhetően a Disney-nél is alkalmazott Star Wars és friss Star műsortár kiegészítés alapján fogják a szegmenseket kialakítani. Mindezeket figyelembe véve az tűnik valószínűnek, hogy HBO Max adhat majd tényleges felületet ennek az elképesztően nagy tartalmi kínálatnak, mivel a WarnerMedia nagyobb tulajdont szerez a várható üzletrészből, és a Max Netflix riválisként kellő alapot tudna nyújtani a grandiózus elképzelésekhez. Viszont többen is attól tartanak, hogy ismerve az amerikai bürokrácia elmúlt években tapasztalt működését, a kongresszusi jóváhagyás nem lesz egyszerű, és a teljes folyamat lezárása akár másfél évet is igénybe vehet.
Ahogyan az már tegnap a Financial Times cikkéből is kiderült, az új médiakonglomerátum hozzávetőlegesen 150 milliárd dollár értéket fog képviselni, és leghamarabb inkább jövő év második felében, esetleg 2023 első negyedében debütálhat, minden bizonnyal sávosan, elsőként Amerikában. Az is fontos szerepet játszhatott a döntésekben, hogy a WarnerMedia-nak 2024 végén jár le a szerződése a Sky médiacsoporttal az HBO tartamainak licencelésére Németoszágban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban is, ami jelenleg komoly akadályt ró az HBO Max európai terjeszkedésére. Így viszont lesz idő a technológiai és egyéb részleteket kidolgozására, hogy az évtized közepére felvehesse a versenyt világszinten is.
Magyarországot is érintő változásról egyelőre kevés információ áll rendelkezésre. A felsorolt márkák tekintetében például az Eurosport változhat meg jelentősen, ami valószínűleg inkább a nálunk is elérhető Eurosport Player streaming szolgáltatást fogja érinteni, ami valószínűleg beleolvad majd az HBO Max-be, de az Animal Planet is kaphat streaming háttérszolgáltatást.
A hivatalos tájékoztatás szerint a WarnerMediahoz tartozó brandek (DC, Cartoon Network) egységesen jelenjenek meg majd a magyar HBO Max felületén, aminek egyik első lépése, hogy egyre több CN tartalom válik elérhetővé már az HBO GO-n is. Júliusban például olyan rajzfilmek is jönnek, mint a Looney Tunes, Alvin és a mókusok, Pindúr pandúrok, a DC tartalmak pedig eddig is kiemelt szerepet játszottak a műsortár felépítésben, de az animációkkal, sorozatokkal tovább fog erősödni maga a brand is. A szintén a WarnerMeda-hoz tartozó TNT csatorna jövőbeni hazai megjelenésről nem kaptam tájékoztatást.
Kép: Műsoron.hu
#Műsoronplus #HBOMax #DiscoveryPlus