Az élmény miatt Netflixezel vagy tetszik a tartalom is?

A streaming legfontosabb kérdései, hogy az adott platform mennyi tartalommal rendelkezik, és milyen a rendszer használata. Ez határozza meg a streamer (szolgáltató) sikerét, sokszor még a tartalom minősége sem annyira fontos, mint a műsortár és azt azt hajtó rendszer felépítése, ami azonnal felkelti az érdeklődésedet vagy dobod a fenébe, és onnantól nem is igazán érdekel a dolog, ez van. Mert ez a kifinomult és többtényezős rendszer a streamer lelke, ami feltárja a digitális térben azt a vizuális univerzumot, amire hajlandó vagy hónapról hónapra előfizetni, ami kiszolgálja az ízlésedet és persze szórakoztat is, benne pedig kiélheted a kor digitális igényeit, kezdve a fejlett technikai specifikációktól egészen a legmodernebb képalkotási maximumokig. Hogy nem mindig azt a fajta tartalmat kapod, ami amúgy a zsánered, már másodlagos kérdés. Sokszor észre sem veszed, hogy hónapok óta nem néztél számodra megfelelő műsorokat, ám jön egy olyan, ami pont a saját műfajodra van szabva – még szerencse, és minden kezdődik elölről. A streaming tényleg ilyen, a mennyiség és a technika perifériás digitális egyensúlya, ami persze nem fordítható le minden egyes előfizetőre, de a többség úgy tűnik, hogy hónapról hónapra élvezi ezt a jól jövedelmező adatfolyamot.

Fordítva viszont, csupán a jó tartalom nem elég a sikerhez, elég csak a szupergazdag Apple streaming platformjára a Pluszra gondolni. Igaz az almás cég tényleg pazar ökoszisztémát tud felmutatni a készülékei és az operációs rendszerének stabilitása, és egymásba ágyazhatósága segítségével, a tartalomkínálat viszont jelenleg még szegényes, így a rendszer egyelőre nem tud ebből a csekély számú tartalmakból egy minden részletre kiterjedő kontent univerzumot tárni a felhasználók elé. Persze engem az Apple TV Plus így is bőven lenyűgözött, tele van érdekes és látványos sztorikkal, történetekkel, és szerintem az is bámulatos, ahogy a cég arra is odafigyel, miként lehet ezzel a kevéske tartalommal is olyan opcionális modulokat gyártani, ami látványos és felkelti az érdeklődésemet. Viszont úgy tűnik, hogy a Netflix által diktált streaming versenyben ez még mindig kevés lesz a felhasználók tömeges meggyőzéséhez, ami nem feltétlen jelent bajt, csupán a számokban nyújt versenyhátrányt, és dollármilliárdokat éget el egy számunkra értelmetlen piaci környezetben, ami befektetői oldalról az elkövetkező időszakban némi korrekcióra fog szorulni.

Az élmény az Apple esetében is megadatott, ahogy például az ESPN Player is a maga sport streaming vonatkozásában kiváló szórakozást tud biztosítani, viszont ha mélységében vizsgáljuk meg a dolgot, akkor jelenleg messze a Netflix rendelkezik a legmélyebb szintű globális, modern szórakoztatási élménnyel. Egyrész a Netflix lassan 10 éve járja ezt az utat, és ezalatt az időszak alatt számtalan felhasználói visszaigazolással és véleménnyel rendelkezik, ami különösen hasznossá válik akkor, amikor a tartalomfogyasztási szokásokat a szociális háló és a mainstream média ennyire erősen befolyásolja. Az persze más kérdés, hogy mennyire jó műsorokat gyárt a Netflix jelenleg, mivel ahogy fentebb is említettem, a minőség kezd egyre inkább a háttérbe szorulni, és az élményközpont veszi át kezéből az irányítást, ami ma mást jelent, mint mondjuk jelentett a pendémia elején, és ezt olyan óriásoknak is újra kell értelmezniük, mint az HBO vagy a Paramount. 

A streaming pontosan ilyen: állandón másra vágyunk és azt szeretnénk, ha erre az állandóan változó tényezőre a streamrek is azonnal reagálnának. Miközben persze felépítik saját virtuális univerzumukat. 

#műsoronplus #netflixvilág #hbozóna

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.