Az elmúlt 10 hónap jelentős mérföldkő volt a streaming óriás számára, ami a szerkezeti átalakítás mellett programing változtatásokat is magával hozott. A piac és valószínűleg maga a Netflix is úgy gondolta, hogy a streaming piac elsődleges felhajtóerejét elsősorban az előfizetői szám drasztikus növekedése jelenti, és ennek érdekében szinte bármit be lehet áldozni.
2022 viszont keserűen kezdődött a Netflix számára, hiszen az első negyedével piaci gyorsjelentés során 200 ezres előfizetői szám lemorzsolódásról számoltak be, és a kilátások további kétmilliós apadást jeleztek, amit a Netflix igyekezett inkább túlbecsülni annak érdekében, hogy realizálja saját pozícióját.
Ezekben a hónapokban a Netflix több fronton is harcol olyan tényezőkkel szemben, amik korábban meghatározták a streamer márkáját és tartalomfogyasztási stratégiáját. Ezek közé tartozik például a fiókmegosztás, amely egészen 2021-ig nem volt annyira ördögtől való, és a binge watchning, azaz sorozatdarálás is egyfajta Netflix-találmánynak számított, ami ma már egyre inkább visszaszorulóban van, mivel a kiemelt címek megjelenését már a Netflix is megbontja, és egyelőre általában két etapban teszi elérhetővé a műsortárában.
Sajnos ennek kommunikációjais arra utal, hogy egy tesztidőszakról beszélhetünk, és még mindig kísérleteznek azzal a megjelenési formával, ami hosszútávon képes fogyasztókat a paltformon belül tartani.
A másik fontos terület a hirdetésekkel támogatott Netflix opció bevezetése, ami szintén újabb kérdéseket vet fel: miért pont az a Microsoft, és annak Xandr egység lett a Netflix partnere, amelynek ugyan vannak tapasztalatai ezen a fronton, ám a Super Bowlnál is magasabb 65 dolláros CPM ár, és a globális reklámpiac késői tájékoztatása a lehetőségekről nem igazán nyugtatta meg a kétkedőket. Például még mindig nem tiszta, hogyan és milyen szerep hárul majd a techcégre:
„A Microsoft csapata” folyamatosan a busz alá dobja a Netflixet – állítja az egyik cég képviselője, aki rálát a belső folyamatokra, és nincs igazán tisztában azzal, hogyan is fog működni a rendszer élesben, annyi még a megválaszolatlan kérdés.
Legutóbb a Microsoft az NBA appal került a nézők figyelmének a központjába, amely számos rendszerhibát és platformszerkesztési hiányosságokat tartalmaz, ami nem túl jó előjele a következő megmérettetésnek.
Mindenesetre a Netflix október 18-án kedden, csendes-óceáni idő szerint 13:00-kor teszi közzé az újabb, immár harmadik negyedéves pénzügyi, ezzel pedig az előfizetői számra vonatkozó, és szeptemberben végződő negyedéves adatait, ami az utolsó lehet, mielőtt a streamer nekifut streaming piac új korszakának, amit inkább már csak követ, és nem ő formálja annak irányvonalait.
#netflixvilág #műsoroplusz