A Digiday beszámolója szerint az Apple prémium platformja, az Apple TV+ sem maradhat reklámokkal támogatott opció nélkül, legalábbis erre utalnak az egyik reklámcég portálnak tett nyilatkozatai. Ezzel az almás cég is felsorakozna a Netflix, a Disney vagy az HBO Max mellé, amelyek platformjain vagy már megjelentek (HBO Max) vagy az elkövetkező hónapokban fognak bemutatkozni a reklámok. A Netflix már novemberben felfedheti az új „olcsósított” előfizetői csomagját, és a Disney is igen közel áll a megjelenéshez.
Fontos azonban tudni, hogy ezek az opciók nem veszik el a teret a hagyományos, prémium csomagok elől, azonban több forrásnál is felvetődött, hogy a reklámok nélkül ezeknél a csomagoknál már gyors áremelkedésre számíthatunk.
A Digiday jelentése szerint az Apple képviselői reklámügynökségekkel egyeztettek az Apple TV+ -on történő hirdetési lehetőségekről. A képviselők között szerepel az Apple hirdetési platformokért felelős alelnöke, Todd Teresi is, ami arra utal, hogy az Apple igyekszik gyorsan és hatékonyan megvalósítani hirdetésekkel támogatott terveit. Az Apple és a hirdetési ügynökségek közötti kialakult energikus találkozásnak köszönhetően a dolgok olyan gyorsan előre mozdultak, hogy az új opció akár már 2023-ban bemutatkozhat az Apple TV+-on, persze nem feltétlen úgy, ahogy azt előre gondolnánk.
Az Apple jelenleg is azt vizsgálja, hogyan építheti be a hirdetésekkel támogatott szintet anélkül, hogy jelentős áremelést kellene végrehajtania a hirdetésmentes szintjében. Elősorban azért van erre szükség, mivel az Apple TV+ nem büszkélkedhet olyan nagy és kiterjed original címekkel rendelkező műsortárral, mint a Disney+ vagy a Netflix, de az olyan műsorok, mint a Ted Lasso vagy a Különválás (Severance) komoly elismerést kaptak a kritikusoktól és a nézőktől is, ami viszont jó alapot szolgáltat a további terjeszkedéshez is. Egy hirdetésekkel támogatott előfizetői csomag lehetővé tenné az Apple számára, hogy több néző felé közvetítse ezeket a műsorokat, és egyúttal gyors pénzt is kereshessen belőlük.
Killers of the Flower Moon vagy Ted Lasso reklámokkal?
Egy másik reklámügynökség képviselője elmondta, hogy Teresi kifejezetten az Apple TV+ sportkínálatával kapcsolatos hirdetési lehetőségekről beszélt a cégükkel, ami ismerve a cég sport streaming terveit, sokkal inkább illeszkedik a cég filozófiájához. Az Apple 10 éves szerződést írt alá a Major League Soccer (MLS) ligával, amelynek köszönhetően exkluzív otthonává vált a bajnokság meccseinek közvetítésével, viszont ezek a megbeszélések egy másik, már általam is megírt forgatókönyvet is előre vetítenek, miszerint az Apple egyre biztosabb abban, hogy megszerzi az NFL Sunday Ticket közvetítési csomagját is, ami jövőre jár le.
Mindezek mellett az Apple már az MLB 2022-es alapszakasz során péntek esti, Friday Night Basbeall meccseket közvetített az Apple TV+-al – egyelőre Amerikában, amely hagyományos reklámszüneteket is tartalmazott. A közvetítésekben szereplő „Apple-specifikus” hirdetéseken kívül majdnem egészben az MLB felelt a hirdetési felületek értékesítéséért.
Ezzel szemben az Apple és az MLS viszont már megosztja ezeket a felelősségeket, amikor jövőre elindul az egy évtizedes futballszerződés.
#appletv+ #reklám #sportstreaming #műsoronplus