A streaming tartalomfogyasztás egyik fontos indikátora, hogy a médiacégek pénzügyi negyedéves gyorsjelentésükben közzéteszik az elkövetkező negyedéves előfizetői számra vonatkozó prognózisukat is.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Alapesetben a médiacégek pénzügyi gyorsjelentése kevés embert mozgat, és inkább a befektetőknek, a piaci szereplőknek nyújt valódi segítséget a döntések meghozatalához – talán így lehet hétköznapi módon a dolgot összefoglalni. Azonban a streaming tartalomfogyasztás új korszakában egyre többeket érdekelnek ezek a statisztikák és iránymutatások – nekünk nézőknek is érdekessé váltak, hogyan alakul a Netflix, a Disney vagy az Amazon előfizetői tábora, és az sem számít mellékes kérdésnek, hogy mit jósolnak a cégek a következő negyedévre, amiből sokfajta következtetést lehet levonni.
A Netflix viszont most úgy döntött, hogy a következő beszámoló lesz az utolsó, amikor közzéteszi a jövőben várt előfizetői szám alakulását, amivel egy korszakot zárnak le maguk mögött. Nem lesz több előfizetői számra vonatkozó prognózisuk 2023 januárjától – tehát 2023 első negyedévére vonatkozóan, ami egy újfajta kommunikációs taktikai lehetőségét hordozza magában, ami valószínűleg jól fog majd jönni a stremaernek, és ezekből a stratégiai váltásokból az elmúlt időszakban mindig pozitív hozadékkal sikerült kimászniuk.
A befektetőknek írt tegnapi levélben a médiaóriás már arról ír, hogy egyre inkább a bevételre koncentrálnak, és ez válik elsődleges fő mérőszámunkká. Ez különösen fontossá válik 2023-ban, amikor olyan új bevételi forrásokat fejlesztünk ki, mint a reklámozás és a fizetett megosztás, ahol a tagság csak az egyik összetevője bevételnövekedésünknek.
Mit várunk a Netflixtől 2023-ban Magyarországon?
- Új hirdetésekkel támogatott előfizetői csomagot. A Basic With Ads opció novemberben indul 12 országban. Hazai bevezetéséről még nem kaptunk információt.
- Minden előfizető rendelhet felárért két alfiókot, amely nem tartozik a fióktulajdonos (aki rendelkezik az előfizetéssel) háztartásához. Ennek ára még nem ismert, de a tesztek alapján 3 dollár, vagyis 1300-1500 Ft körül fog mozogni.
Érdemes emlékezni arra, amikor a Netflix idén áprilisban arról számolt be, hogy 2022 első negyedévében 200 ezerrel többen mondták le a szolgáltatást, mint ahányan újonnan csatlakoztak, holott előtte lévő beszámolóban még nettó 2,5 millió előfizető bővülés vártak. Mint azóta kiderült, akkor az tűnt jó taktikának, hogy a következő prognózisukban (előfizetői szám előrejelzésükben) a második negyedévben az áprilistól májusig tartó időszakban már kétmilliós veszteséggel számolnak, ezzel voltaképpen felkészítették a piacot egy sokkra, magukat pedig egy markáns üzletstratégiai váltásra, ami valljuk be: a teljes iparágat felborította.
A húzás bejött, hiszen mennyivel jobban kommunikálhatóvá vált júliusban az egymilliós veszteség a „várt” kétmilliós apadáshoz képest, és ugyan a teljes paradigmaváltás komoly presztízsveszteséget okozhatott a cégnek – reklámok a Netflixen, jelszómegosztás, programing hiányosságok, de abban a helyzetben, inflációtól és háborútól is szoros gazdasági környezetben ezt tűnt reális megoldásnak mindenki számára, és valóban elvonta a figyelmet a bevételek amúgy nem túl drasztikus változásáról.
#netflixvilág #műsoronplus