Amióta David Zaslav átvette az AT&T-től a Warner birodalmat, immár másodjára kapjuk meg az összesített adatokat. Ez alapján tehát az HBO Max, az HBO és Discovery+ a harmadik negyedévben összesen 94,9 millió globális előfizetőt számlált, ami 2,8 millió közvetlen fogyasztói bővülést jelent az előző negyedévhez képest, viszont nem kaptunk szolgáltatásokra lebontott összesítést.
Ezen kívül David Zaslav CEO azt is bejelentette, hogy a HBO Max és Discover+ streaming szolgáltatásainak egyesített kombinált verziója tavasszal érkezik, szemben a korábban bejelentett nyári megjelenési dátummal. Mint ismeretes, az elmúlt fél évben komoly gondokkal küzdött a cég, és számos olyan programing döntés is született, ami nem csak a nézők között, de a média világában is kicsapta a biztosítékot.
Bár még sok dolgunk van, és nehéz döntéseket kell még meghoznunk, viszont teljes meggyőződésünk van az előttünk álló lehetőségben” – nyilatkozta Zaslav a cég csütörtöki közleményében. Nem véletlen, hogy mindez említést kapott, hiszen korábban már leírt tartalomcsökkentéssel kapcsolatos költségek 2,5 milliárd dolláros megtakarítást jelentettek, ami a pénzügyi szerkezetátalakítással járó 3,2-4,3 milliárd dolláros összköltség komoly tétele.
Ezek a számok jelenleg azért számítanak fontosnak, mivel az újonnan megalakult Warner Bros. Discovery média konglomerátum szerkezeti átalakítás előtt áll, amelynek előterében a szinergia és programing struktúra piacképes modernizálása zajlik. A hálózathoz tartozó csatornaportfólió immár nem kifejezetten a streamingre épül, helyette pedig a fentebb említett kombinált szolgáltatásra helyezik majd a hangsúlyt, amelyben az HBO kiemelt prémium műsorai mellett a Discovery sport- és reality kínálata lehet a felhajtóerő, és az ebből születendő új egységes platform felváltja az HBO Maxot.
A WBD streaming üzletágai a második negyedévben amerikai előfizetőket vesztettek, ami 300 ezerrel csökkent, így már csak 53 millió feliratkozót regisztráltak az Egyesült Államokban és Kanadában.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a Warner esetében az előfizetőket az AT&T időszakban nem úgy számolták ki, mint most Zaslav idejében. Korábban a WarnerMedia olyan, főként csomagban vásárolt HBO előfizetőket is HBO Max előfizetőként számolt, akik soha nem használták a szolgáltatást. Ezért az első negyedévben az AT&T összesen 76,8 millió HBO- és HBO Max-előfizetőről számolt be világszerte, ebből – 48,6 millió Amerikában, a Discovery pedig 24 millió közvetlen fogyasztói előfizetőről (DTC), ami ugyan 100,8 milliót jelentene, a WBD viszont módosította a valós képet, így jött ki a 94,4 milliós szám, ami vélhetően a globális légkör miatt nem tudott jobban bővülni.