Ezt maga David Zalsav az újonnan alakuló Warner Bros. Discovery vezérigazgatója jelentette be kedden az RBC (Royal Bank of Canada) Global TIMT konferenciáján New York-ban. Zaslav a piaci szereplőkkel folytatott megbeszélésen vészjósló képet festett a hirdetése piacról is, ami egyre fajsúlyosabb kérdés, és a legtöbb platform a jövőben erre szeretne támaszkodni.
Mióta a Netflix az idei év első piaci gyorsjelentésében előfizetői apadásról számolt be, részvényei hatalmas esésbe kezdtek, így esedékessé vált a hirdetésekkel támogatott új előfizetői csomag (AVOD) gyors bevezetése. Ugyan az WBD már egy éve elindította saját ilyen AVOD szolgáltatását az HBO Maxon belül, a teljes iparág számára viszont a Netflix szabadesése világított rá a hirdetési piac aktívabb beépítése a streaming szolgáltatásokba. Ebbe az irányba indult el a Disney is vagy az NBC Peacock szolgáltatása, amelyek már egy ideje örökölték a kábeles piac nyújotta reklámozási lehetőségeket is.
A WBD feje szerint a hirdetési piac most gyengébb, mint a COVID idején volt, ami ugyan gyorsan változhat, de komoly hatása lehet az egész karácsonyi szezonra. Zaslav arra is kitért, hogy az HBO Max számára kedvezőtlenül hatott a sportközvetítések hiánya, amelyek az NBA vagy az NHL-szezon elindításával rendeződhetnek, így az is nyilvánvalóvá vált, hogy ezek az események döntően javítják a hirdetési tevékenységüket, akár a streaming üzletágban is. A médiacég érdekelt továbbá az NBA-szerződés megújításában, de ezt „nagyon fegyelmezetten” fogják megtenni, és ahogy fogalmazott; Nincs szükségük az NBA-re. Amennyiben a WBD új megállapodást is köt NBA közvetítési csomagra, az nem úgy fog kinézni, mint napjainkban. A dolog érdekessége még, hogy az NBA-nek jelenleg élő szerződése van a WBD-hez tartozó TNT csatornával, ami a kosár mellett a jégkorong meccseinek is otthon ad.
Zaslav azt is megerősítette, hogy a cég ingyenes, reklámokkal támogatott streaming szolgáltatást indít (FAST) az amerikában egyre népszerűbb Pluto és a Tubi versenytársaként, és azt szeretné, ha az új platform valamilyen módon használná a Warner Bros. márkanevet.
Ami a veszteségeket illeti, újabb érdekes adatok kerültek napvilágra. Ezek szerint 2019 vége óta a HBO/HBO Max 3 milliárdos veszteséget könyvelt el, miközben 7 milliárdért gyártott tartalmat, ami jelentős veszteség annak ellenére is, hogy az említett időszakban a pandémi erősen árnyalta a streaming piacot. Zaslav szerint a Discovery fúzióval létrejövő új médiakonglomerátum komoly kihívás előtt áll – amelynek új platformja jövő tavasszal debütálhat Amerikában, és a WarnerMediától átvett Time Warner örökség, illetve a Discovery hálózat összekapcsolódása kissé zavarosra sikerült.