Megdőlt egy Netflix mítosz: Az Amazon lett az első streaming szolgáltatás az USA-ban

Már nem a Netflix a legnépszerűbb tengerentúli streaming szolgáltatás.

Új királyt avathatnak Amerikában a streaming piacon, hiszen egy friss kutatás szerint már nem a Netflix az elsődleges streaming szolgáltatás a tengerentúlon. A Parks Associates közzétette a legfrissebb TOP10 es listáját, ami komoly meglepetéssel is szolgál. Az éves összesített jelentésükben most először fordul elő, hogy nem a Netflix vezeti a  OTT Video Services toplistáját, ami a streaming piac egyik legfontosabb fokmérője.

Az új király az az Amazon Prime Video, ami 2022-ben elképesztő összegeket költött tartalmak előállítására és sportjog licencek vásárlására. Emlékezhetünk rá, hogy szeptember 2-án érkezett a Gyűrűk Ura univerzumából készült A Hatalom Gyűrűi sorozatuk, aminek az első évada sikerrel vette az akadályokat, és a visszajelzések alapján érdemes volt ennyit áldozni az elkészítésére. Mellette pedig az Amazon még 2019-ben megszerezte az Thursday Night Football (TNF) meccsek közvetítésének a jogait, és pályázik még az NFL Sunday ticketre is, amelynek inkább az Apple lehet a befutója, de a YouTube TV is komoly energiákat mozgósít a megszerzéséért.

A két szolgáltatás árai (Magyarország)

Netflix:

  • Alap: 2490 Ft/hó (HD)
  • Standard 3490Ft/hó (HD, egyszerre két eszközön is)
  • Prémium 4490 Ft/hó (UHD, egyszerre akár 4 eszközön is)

Amazon Prime Video

  • Kedvezményesen 899 Ft/ hó (UHD, egyszerre 3 eszközön is)

Az Amazon 2022-es trónosztása azért is érdekes, mivel a Prime Video nem igazán tekinthető klasszikus értelemben vett közvetlen előfizetéses streaming szolgáltatásnak, mivel a Prime tagság egyéb más, az Amazon logisztikai és online üzletágához tartozó kedvezményeket is tartalmaz (ez egy része viszont nem érhető el Magyarországon), és korábban arról sem származtak adatok, hogy valójában hány Prime tag használja a video szolgáltatást.

Azonban azt is érdemes megjegyezni, hogy ugyan az Amazon NFL nézettsége nem hozta a cégtől elvárt számokat – ami a meccsek globális streamelésének a hiányával is magyarázható, viszont a TNF nyitómeccse után rekordszámú ú tagságot regisztráltak, ami a korábbi Prime Day kedvezményeket is túlszárnyalta.

Valójában a Netflix sem közöl kimondottan számokat az észak-amerikai előfizetőkről, minden összevetésben Kanadával együtt érkeznek adatok. annyi biztos, hogy ezen a piacon az elmúlt évben 1,8 millió előfizetőt veszített a streaming cég, és a utolsó negyedévben tapasztalt 104 ezres bővülés is csak kozmetikázni tudta a jelentős lemorzsolódást, amit láthatóan az Amazon tudott a legjobban kihasználni.

Ennek tükrében még inkább kardinális kérdés, hogy az egy hónapja indult új, reklámokkal támogatott olcsóbb Netflix előfizetési opció miként lesz képes kompenzálni Amerikában ezt a lemorzsolódást, aminek a globális következményeit már április elején is megtapasztalhattuk.

#netflixvilág #amazonprimevideo

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.