A hirdetésekkel támogatott Netflix opció novemberi bevezetése után, a Disney is elindítja a sajátját. Ezen a héten csütörtökön, november 8-án indul ugyanis az ad-supported, vagyis a hirdetéses Diney+, ami ugyan olcsóbb lesz, mint amit jelenleg mi is használunk, ám ennek fejében el kell viselnünk a reklámokat is.
A Disney még márciusban jelentette be, hogy az év végén bevezeti a reklámokat tartalmazó új előfizetői csomagját. A nemzetköz bevezetésre még várni kell 2023-ig, ám azon sem lennék meglepődve, ha a csütörtöki start időpontjában újabb körös régiókat kerülnének bejelentésre, akár már Magyarországon is. Amíg ez nem történik meg, a streaming piac az HBO Max, és a Disney olcsóbb változata után erősen figyeli a Disney hasonló próbálkozására, amely állítólag vegyes fogadtatásra számíthat.
A Kantar felmérése szerint ugyanis minden negyedi amerikai váltani fog a hirdetéses csomagra, amelynek bevezető ára 7,99 dollár lesz, ám van a dologban egy kis csavar. A Disney ettől a naptól megemeli az alap, jelen esetben a prémium hirdetéses mentes Disney+ előfizetői díját 10,99 dollárra, így fordulhat elő, hogy akik váltanak majd, tulajdonképpen leminősítik a saját szolgáltatásukat, hogy elkerüljék az esedékes áremelést, és ezért még reklámokat is hajlandóak elviselni. A Disney ígérete szerint viszont ezek a reklámok óránként 4 percre fognak korlátozódni, ami részben megegyezik a Netflix gyakorlatával (itt a tesztek alapján 4-5 perces reklámokat kell óránként megnézni).
Ami még jelentős dolognak számít a Disney részéről, hogy papírom ugyan előfizetőket veszít az alap streaming szolgáltatása – mivel 164 millió globális Disney+ előfizetésből 46 millió az Egyesült Államokban található, a bevétel oldaláról viszont sokkal jobb mérleggel tud majd rendelkezni. Ebből is jól látszik, hogy immár teljesen leáldozott az előfizetői szám mesterséges felduzzasztása, hiszen az elmúlt negyedéves jelentésben a streaming üzletág másfél milliárd dolláros vesztességgel zárt, ami után a Disney igazgatótanácsa visszahívta a sikergyáros Bob Igert, leváltva ezzel a Chapek korszakot.
Ezenkívül a lépéssel a Disney növeli tudja az egy felhasználóra jutó átlagos bevételét (ARPU), illetve az előfizetők továbbra is választhatják a Disney Bundle -t Amerikában – nálunk erre még nincs lehetőség-, ami tartalmazza a Disney+, a Hulut, valamint és az ESPN+-t, ezzel pedig pénzt takaríthatnak meg.
A másik jó hír a Disney számára, hogy az új csomagra áttérő ügyfelek továbbra is előfizetők maradnak, ahelyett, hogy végleg elhagynák a szolgáltatást, és kikötnének valamelyik konkurens szolgáltatásnál.
Ha szeretnél elsőként értesülni a legújabb filmes, sorozatos, streaming hírekről, ajánlókról, akkor csatlakozz Facebook is.