Az Eurosport dedikált streaming applikációja az Eurosport Player december 13-tól megszűnik – olvasható a csatorna honlapján. Arról, hogy a teljes EEA régióban január 13-án már a Discovery+ váltja a Playert, már a médiacég honlapján olvashatunk, mivel a két időpont közti egy hónapot nyilván valahogyan meg kellett oldani.
Frissítés: Ugyan az Eurosport Player megszűnt Magyarországon is, azonban annak teljes tartalmi kínálata élő közvetítések és prémium tartalmak) átkerült az Eurosport appba, és jelenleg a Discovery+ nem vált elérhetővé.
Korábban is érdekes helyzet állt elő, akik az Eurosport Plyert használták, mivel az soha nem rendelkezett magyar lokalizációval – szemben mondjuk a hagyományos, híreket és egyéb érdekességeseket nyújtó Eurosport alkalmazással. Azonban mindvégig tartalmazta az Eurosport prémium közvetítéseit és a lineáris csatorna műsorait, sok esetben akár UHD minőségben is, és szinte valamennyi eszközre elérhető volt.
Ami most változni fog, hogy aki rendelkezik Eurosport streaming előfizetéssel – ami tartalmazza a lineáris csatorna és a prémium műsorokat is, december 14-től már csak az alap Eurosport applikációban tudják ezeket megnézni és a csatorna készített egy útmutatót is, amelyet ide kattintva tudtok elérni.
Az Eurosport a Discovery médiahálózat csoportjának egyik kiemelt márkája, és amióta a David Zaslav vezette médiacég egy új médiakonglomerátumban egyesült Time Warner örökségével, azóta zajlanak különböző tartalmi- és szerkezeti átalakítások a cégnél, és az Eurosport ebből komoly feladatot kapott. Egyrészt az Eurosport UK 2024-től a brit BT Sport-al együttműködve létrehozza az egyik legnagyobb európai sport médiaholdinget, amely számos értékes sportjogi csomagot is birtokol, ilyen például a Premier League, az UEFA Bajnokok Ligája, az UEFA Európa Liga, a Premiership Rugby, a MotoGP, az UFC, a Boxing, a WWE vagy a tenisz Grand Slam-versenyek. Arról még nem érkeztek hírek, hogy ez az újonnan létrejövő partnerség milyen formában jelenhet meg Európa többi országában, de érdemes magát az Eurosportot és az Eurosport UK-t különválasztani, mivel a két cég várhatóan még néhány évig eltérő stratégiában fog működni.
Mindenesetre ahogyan a fenti közleményekben olvasható, a Discovery január 13-án az EEA régió teljes spektrumában elérhetővé teszi az Eurosport tartalmait, viszont arról még semmit sem tudni, hogy ez mondjuk Magyarországon milyen módon fog megvalósulni. Ha csupán az eddig látott Eurosport Player tapasztalatokból indulunk ki, akkor inkább angol nyelvű felülettel találkozhatunk, benne az Eurosport magyar nyelvű tartalmi közvetítéseivel, várhatóan továbbra is a megszokott legjobb minőségben, de erről még semmilyen tájékoztatást nem kaptunk.
A Disvovery+ a hírek szerint nálunk a Vodafone partnereként is megjelenik. A Food Network, a TLC, az ID, az OWN, a Travel Channel hálózatok, a Discovery Channel, az Animal Planet, a Magnolia Network vagy a CNN egy több éves Vodafone ügylet révén 12 európai piacon jelenhet meg, köztük Magyarországon is, ám hivatalos megerősítés erről sem érkezett még. (amint lesz, frissítem a cikket)
Nem is nagyon érdemes viszont erre várni, hiszen az Eurosport alap alkalmazása nagyszerűen használható, és szintén elérhető minden eszközről, így a januárban várhatóan elinduló Discovery+ csak egy újabb opció lehet a felhasználók számára, és inkább érdemes majd a Warner Bros. Discovery új kombinált platformjának érkezésére figyelni, ami Amerikában 2023 tavaszán indulhat, idehaza viszont egészen 2024-ig még várhatunk rá, és addig még rengeteg izgalmas sporteseményt követhetünk végig a Discovery alkalmazásaival vagy az Eurosport felületein.