Az Amazon a jövőben megduplázná a sporttartalmakra szánt büdzséjét, aminek egyik fontos eleme lehet, hogy önálló sport streaming alkalmazást fejlesztenek – számolt be a The Information.
A logisztikai, áruszállítási, technológiai és az Amazon Studios-nak köszönhetően már streaming médiaóriásnak is számító cég több milliárd dollár értékben már eddig is számos sportközvetítési joggal rendelkezik, amelyek a Prime Video részét képezik, de meglehet, hogy ez hamarosan megváltozik. A The Information belső forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy Andy Jassy vezérigazgató megduplázná a vállalat streamelési ambícióit, amelyek már így is, a Disney-hez tartozó ESPN sporthálózat mellett, non cable vonalon a második legnagyobbnak számít, piaci részesedés szempontjából.
Mint ismeretes, 2033-ig az Amazonnál vannak az NFL Thursday Night Football csomag közvetítési jogai, amely információk szerint egy évtizedes távlatban, szezononként egymilliárd dollár értéket képviselnek, de például a brit piacon Premier League jogokkal is rendelkezik, amelyek hamarosan tágabb mozgástérrel, és több országban is megjelenhetnek.
Ezen kívül állítólag alig maradt alul a legértékesebb NFL csomag, a Sunday Night Football jogaiért folytatott harcban, ami a múlt héten zárult le, és végül a Google brandhez tartozó YouTube-hoz kerültek. Viszont fontos kiemelni, hogy az SNF is egy Primetime Channles műsortárra fog kerülni, ami nem lesz szerves része az általános YouTube alkalmazásnak, sem a Prémium változatnak. Hasonlóképpen kell elképzelni, ahogyan az Apple 2023 februárjában elindítja az MLS közvetítéseit (MLS Season Pass). Az almás cég külön csomagot szentelt a foci közvetítéseknek – ez lesz az MLS Season Pass, és csak heti egy találkozót ad át az Apple TV+ felhasználóinak, ösztönözve arra, hogy előfizessenek a dedikált csomagra.
Valószínűleg az Amazonnak is feltett szándéka, hogy külön szolgáltatásban, és külön platformban kínálja a portfóliójához tartozó sportközvetítéseket és sportműsorokat, némi átfedéssel a Prime tagság számára, de a végső cél azonban az lehet, hogy ez a termék egymaga is megállja a helyét a piacon, ami nem csak az ESPN+ versenytársa lehet.
Valószínűleg a Disney is hamarosan rendezi helyzetét a Comcast-tel a Hulu megvásárlásával, ami elhozhatja az ESPN+ közvetlen előfizetéses platformban történő megjelenését, hiszen jelenleg ehhez mindenképpen szükség van egy ESPN kábeles csomagra is.
A Warner. Bros. Disscovery is aktívan építi a saját sportjogi portfólióját, és BT Sporttal kötött brit piaci megállapodása, illetve az Eurosport átalakítása is fontos tényező lehet az Amazon új irányvonalának.
Az Amazon eddig is több milliárd dollárt költött sportműsorok megszerzésére, ami ha megduplázódik, teljes egészében átrendezheti a piaci erőviszonyokat nem csak Amerikában de az öreg kontinensen is, és számos videó streaming versenytársat, például a Netflixet kényszeríthet arra, hogy megváltoztass a sportokhoz fűződő viszonyát.