A Netflix tegnap éjjel közölte az utolsó negyedéves (Q4) pénzügyi gyorsjelentését. A Számok alapján a reklámokkal támogatott Netflix csomag óriási siker, és nagyban megdobta a médiacég új előfizetői táborát is.
Az éjjel kiadott gyorsjelentés szerint a Q4-ben 7,7 millió új előfizetővel bővült, ami messze túlszárnyalja nem csak a cég házon belüli, de még a piacok által prognosztizált elképzeléseket is.
Ennek köszönhetően jelenleg 130, 8 millió előfizetéssel rendelkeznek világszerte.
Régiós növekedés: (2022 Q4)
- USA és Kanada 910 ezer
- Dél-Amerika 1 millió 76 ezer
- Európa és Közel-kelet, Afrika 3 millió 200 ezer
- Ázsia és Óceánia 1 millió 800 ezer
Ugyan a Netflix még a számok ismertetése előtt igyekezett csillapítani a piaci várakozásokat, miszerint nem vár még kiugró értéket a reklámokkal támogatott szint novemberi bevezetésétől, erre viszont rákontrázni látszik, hogy majd háromszorosával tudtak bővülni az előző negyedéves szinthez képest, amikor még nem voltak reklámos előfizetői opciók.
Bizonyára ennek tudható be az is, hogy Reed Hastings, aki hosszú ideig igyekezett ellenállni a reklámoknak, egy blogbejegyzésben társalapítójaként lemondott a cég vezetéséről, és ügyvezető elnökké vált. Helyét átadta a Ted Sarandos és Greg Peters párosnak. Sarandos 2020 óta töltötte be társ-vezérigazgatói széket, azonban Peters eddig operatív igazgató tevékenykedett, számára pedig mindenképpen óriási előrelépést jelent a kinevezés.
Hasting vezérigazgatói távozásával új időszámítás kezdődhet a médiacégnél, ami új stratégia irányvonalat hozhat, viszont lezár egy korszakot is, amit Hasting épített 1997-óta.
A Netflix kiemelte, hogy a növekedés ismét gyorsulásnak indult, köszönhetően olyan tartalmaknak, mint a Wednesday, illetve a botránydoku Harry és Meghan, amely elképesztően ment, és mindket húzócím masszívan vezeti a Netflix megtekintési listáját. A cég szerint a hirdetések még korai napjait élik, és sok a tennivalójuk, viszont ahogy fogalmaztak: „az alacsonyabb árszint a tagság fokozatos növekedését eredményezi”
A cég decemberi negyedéves bevétele meghaladta a 7,8 milliárd dollárt, ami csupán 1,9%-os növekedést jelent az előző évi adathoz képest, azonban még ez is elfogadható a Wall Street várakozásainak. A Netflix ismét bejelentette, hogy ebben az évben szertené felszámolni a jelszómegosztásokat is, amire hamarosan megjelenik a szolgáltatásban is.