Disney: Vége a streaming háborúnak, a cég tartalmakat fog eltávolítani a szolgáltatásból

A Disney 4 millió előfizetőt veszített az elmúlt negyedév során, amelynek döntő többsége Indiából származott, ám így sem tudja elkerülni a teljes streaming átalakítást. Tartalmi visszavágásokra, kevesebb saját műsorokra, és áremelkedésre számíthatunk, küszöbön az all-in alkalmazás is.

A Disney tegnapi bejelentésével egyidejűleg valószínűleg fontos médiaipari korszak záródott le, ami valamikor 2019-ben kezdődhetett éppen a Disney+ indulásával (nálunk tavaly júniusban indult el), és egészen mostanáig tartott. Ez a háború több száz milliárd dolláros veszteségeket termelhetett a különböző médiacégek számára, amelyek egy része talán nem is konkrétan a streaming üzletág esztelen növekedési kényszeréből tevődött össze, de minden bizonnyal döntően hozzájárulhatott ahhoz, hogy a legnagyobb szereplőktől a kisebbekig most mindenki behúzta a kéziféket, és újragondolja saját identitását.

disney

Ilyen lett a Disney negyedéves eredménye

A Disney a tegnapi piaczárást követően hozta nyilvánosságra a negyedéve számokat, amik jóval alulmúlták az elemzői várakozásokat: A Disney+ streaming szolgáltatás 4 millió előfizetőt veszített az év első három hónap során, így a vállalat összes streamelő előfizetője 161,8 millióról 157,8 millióra csökkent. A vállalat 4,6 millió tagot veszítette el indiaiában az ott működő Disney+ Hotstar miatt, ami az indiai Premier League krikettbajnokság streaming jogainak elvesztéséből keletkezett.

Ezek mellett ami szintén rossz hír lehet a cég számára, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában a Disney+ platformja 300 ezer előfizetőt veszített, ami valószínűleg a piacon alkalmazott áremelkedéssel, és a reklámokkal támogatott opciónak tulajdonítható.

A Disney azt is bejelentette, hogy a streamelési vesztesége 887 millióról 659 millió dollárra csökkent, és a cég egységes működési bevételei 23%-kal, 2,2 milliárd dollárra emelkedtek az egy évvel korábbi adatokhoz képest, amik a pandémia után, a parkok erőteljes látogatói növekedéséből tevődött össze.

A Warner Bros. Discovery a múlt héten jelentette be, hogy a közvetlen fogyasztói üzletága (D2C) amerikában 50 millió dollár nyereséget produkált a negyedévben, ami idén is nyereséges maradhat, és a Netflix streaming üzletága is nyereséges. Az NBCUniversalhoz tartozó, és a hazai SkyShowtime-hoz leginkább hasonlítható Peacock 2 millió előfizetőt tudott szerezni az elmúlt negyedévben, ami már 22 millió előfizetőt jelent, és Paramount Global a Paramount+ esetében a
negyedévben 4,1 millió előfizetővel bővült, ami összesítve 60 millió előfizetőnél jár.

Disney

A Disney kisebb mennyiségű tartalmat fog előállítani a jövőben. – Ezt már Christine McCarthy pénzügyi igazgató a szerdai eredménykonferencia során nyilatkozta a sajtónak, amihez a tavaly visszatérő Bob Iger vezérigazgató hozzátette, hogy nem gondolják hogy ez hatással lesz a globális előfizetők számának növekedésére. Ezen kívül további áremelkedésre is számítani lehet még ebben az évben, így könnyen elképzelhető, hogy hamarosan nálunk is változhatnak a Disney+ árai.

A bejelentések másik fontos része, hogy A Disney az amerikai vásárlók számára egy új alkalmazást dob a piacra, amely egyesíti a Disney+ és a Hulu tartalmakat. Mindez már azt a várható döntés vetítheti elő, hogy a cég végül megveszi a Hulu-ban található maradék részesedését a Comcasttól, amelyre 2024 januárjáig van lehetősége. Jelenleg a Comcast 33%-os, a Disney pedig 66%-os részesedéssel rendelkezik a Hulu-ban.

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.