Olyat tett a Netflix, amire több mint 4 éve nem volt példa

Úgy tűnik, hogy mégis bombasiker lehet a Netflix jelszómegosztás elleni fellépése, ami 4 és fél éves csúcsra emelte az új regisztrációt a legnagyobb streaming szolgáltatásra Amerikában.

Nálunk is sok előfizetőt ért meglepetésként, amikor két hete a Netflix bevezette a vendégfelhasználói fiókokat, és további pénzt kért azoktól, akik a háztartáson kívül osztják meg az előfizetésüket. Minderre azért volt szükség, hiszen a cég felmérései szerint több mint 100 millió (ezek száma régiónként eltérő lehet) olyan felhasználó lehet, akik más fiókjával nézik a filmeket és sorozatok.

Ez a szám a globális tábor 43 %-át teszi ki, így hatalmas mennyiségről beszélhetünk.

Emlékeztetőként a Netflix május 23-án kezdett e-maileket küldeni az előfizetőknek arra vonatkozóan, hogy megváltoztatja a megosztási irányelveit, és a szolgáltatást csak egy háztartáson belül lehet megosztani.

Akik a háztartáson kívüli eszközzel osztják meg az előfizetést, plusz tagságot kell váltaniuk. A Standard vagy Premium csomaggal rendelkező előfizetők (tehát az Alap csomagra ez nem vonatkozik) további tagsági alfiókot adhatnak olyan személy számára, akikkel nem élnek együtt – mindegyikük profillal, személyre szabott ajánlások, bejelentkezési névvel és jelszóval rendelkezik. Fontos azonban tudni, hogy a Standard csak plusz egy, míg a Prémium már két ilyen fiókhozzáadási lehetőséget kapott.

Netflix

Sokan tartottak attól, hogy ezzel a lépéssel a Netflix súlyosan magára haragíthatja az előfizetőket, és sokan majd elpártolnak a streaming szolgáltatástól, azonban ennek pont az ellenkezője látszik megvalósulni. Az Antenna szerint az e-mail megjelenésének kezdete után – ami május 23-án történt Amerikában, 6 egymást követő napon a Netflixre való átlagos napi feliratkozások száma elérte a 73 000-et, ez pedig 102%-os növekedés az előző 60 napos átlaghoz képest, így a regisztrálások számának növekedése meghaladta a COVID-járvány kezdeti lezárások idején tapasztalt bővülését is.

A piackutató cég 4 és fél éve méri a Netflix előfizetői mozgását, így ez a növekedés a legmagasabb érték, amit eddig rögzítettek, és kétségtelenül ez a 2023 májusi végi időszak hozta meg az eddig legnagyon előfizetési hajlandóságot a Netflixre Amerikában.

Az Antenna által mért, május 25-28-ig tartó időszakban a Netflix természetesen előfizetőket is veszített Amerikában, amire számított is – ezt külön jelezte a befektetőknek küldött tájékoztatóban, viszont ez jóval kevesebb volt, mint a regisztrációk száma az Antenna szerint, és a lemondások aránya május 23. óta 25,6% az előző 60 napos időszakhoz képest.

Hazai adatokról egyelőre nem sok hírt hallani, de gyaníthatóan ez a jelenség több régióra is kiterjedhet, amelynek a pontos adatait majd csak a július 19-én soron következő, a 2023 második negyedéves pénzügyi jelentésben kerülhet sor.

A jelenlegi Netflix fiókmegosztási-szabályozás szerint egyetlen módon kerülhető ki a potyázók számára a plusz tagság kiváltása, ha a fő előfizetés nem detektálható háztartásként, amiről itt írtam részletesen.

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.