A Netflix olyat tett, amire évek óta nem volt példa Amerikában

A Netflix kockáztatott, de úgy tűnik, hogy bejött neki.

A felmérések szerint olyat növekedést hajtott végre az elmúlt fél évben, ami alapjaiban változtathatja meg a teljes iparág felfogását, és hatással lehet valamennyi szereplőre a streaming – de akár a televíziós piacon is, amire korábban igen kevesen számítottak.

Úgy tűnik, hogy tévedtek azok az elemzők és újságírók, akik a Netflix jelentős visszaesését jósolták a fiókmegosztást tiltó intézkedések után, hiszen bombaformája immár az elmúlt évek várakozásait is képes volt felülmúlni Amerikában. Az októberi mélypont óta a részvények is szárnyalnak, több mint 90%-ot emelkedtek csak az elmúlt 8 hónapban, és ez az elképesztő lendület megmutatkozik az előfizetők számának gyarapodásában is.

A Boomberg újságírója Luca Shaw írta az Antenna adatai alapján, hogy az elmúlt évek vonatkozásában, a júniusi hónap volt a Netflix amerikai növekedésének legjobb negyedéve, ami figyelembe véve a piac jelenlegi telitettségét igazán jó teljesítménynek számít. Az elmúlt hónapban számítások szerint 3,5 millió ember regisztrált a Netflixre az Egyesült Államokban, ami több mint 100%-os növekedés a korábbi átlagokhoz képest.

Ráadásul a Netflix a múlt hónapban az összes új hazai streaming regisztráció egynegyedét tette ki, legalábbis az Antenna által mért szolgáltatások között, ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy Amerikában minden negyedik prémium SVOD-regisztráció a Netflixre történt.

Mindez annak a fényében számít kirívónak, hogy a Netflix korábban maga is arról számolt be, hogy a jelszómegosztást tiltó intézkedések – mint a vendégfelhasználói fiók rákényszerítése a nem azonos háztartásban élő nézők számára, illetve ezek blokkolása eleinte előfizetői elpárolgást is eredményez, amelyre az Antenna korábbi mérése is kitért: Május 25-28-ig tartó időszakban a streaming szolgáltató valóban leőfizetőket veszített amerikai piacon, viszont ez jóval kevesebb volt, mint az újonnan regisztrálók száma az Antenna szerint, és a lemondások aránya május 23. óta 25,6% az előző 60 napos időszakhoz képest.

A jelszómegosztás körül fennálló helyzet bonyolultságát viszont az is mutatja, hogy a Kantar piackutató például Spanyolországban 2023 első három hónapjában több mint egymillió felhasználói lemorzsolódásról számolt be, viszont itt érdemes kihangsúlyozni, hogy a felhasználói mérés nem az aktív előfizetőkre vonatkoznak, és ez a szám akár ott is könnyen átbillenhetett az amerikai szintre, ami szintén rekord közeli módon katalizálhatta a valós fizetői bázist, amire a Netflixnek és a többi médiacégnek is égető szüksége van.

Európai, benne pedig a hazai térségre (EMEA)vonatkozó adatokról egyelőre nem tudni, de gyaníthatóan ez a jelenség több régióra is kiterjedhet, amelynek a pontos adatait majd csak a július 19-én szerdán soron következő, a 2023 második negyedéves pénzügyi jelentésben kerülhet sor.

Netflix

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.