Nagy lépést tett a Netflix, az Apple és a Peacock is, hogy stabil helyük legyen a tipikus streaming kombinációban.
Egy új streaming szolgáltatói csomag jelenik meg a Comcast kínálatában Amerikában, ami trendet teremthet az egész világon. A StreamSaver elnevezésű csomag a következő napokban kerül piacra, és minden Xfinity internet-előfizető számára kedvezményt biztosít a Netflix, az Apple TV+ és a Peacock árából.
Amerikában a Comcast több, mint egy szórakoztatóipari vállalat: Az otthoni internettől a kábeltévén és a mobiltelefon-szolgáltatáson át több streaming termékig, a távközlési óriás évek óta kínál különféle típusú csomagokat az amerikaiaknak. Most Brian L. Roberts a cég vezetője arról számolt be, hogy a hónap végétől aktiválható új StreamSaver csomag minden Xfinity internetes ügyfél számára, jelentősen kedvezménnyel kínálja majd a Peacock, a Netflix és az Apple TV+ kollekcióját, függetlenül attól, hogy melyik internetcsomagra fizetnek elő.
Ez úgy is értelmezhető, mint ha egy hazai távközlési cég kínálna az előfizetők számára egy hasonló csomagot – mondjuk a Netflix, az új Max és/vagy a Disney+ részvételével minden olyan ügyfél számára, aki előfizető valamelyik magyar internetes csomagra.
A bejelentés azért is számít forradalminak, hiszen a dráguló streaming szolgáltatások miatt egyre többen alakítanak ki saját streaming kombinációkat, amiket viszonylag stabilnak megtartanak, és csak a többit váltogatják, a változó kínálat függvényében. A streaming verseny egyik fontos eleme lett tehát a kombinációk feltérképezése, és minden szolgáltató arra törekszik majd a jövőben, hogy ebből kihagyhatatatlanná váljon, figyelembe véve a lokális piacok sajátosságait.
A tipikus streaming kombinációk Magyarországon is elterjedtek, és erre már a GKID mérése is rámutat. Az elsőként a Műsoron bemutatott friss kutatásukban a Netflix Alap csomagja például szinte mindenhol megtalálható. A legnépszerűbb kombináció két előfizetés esetén a Netflix Alap és az HBO Max vagy a Netflix Alap és Disney+ páros. Azonban, ha már három ilyen előfizetésről beszélünk, akkor egyértelműen a három dobogós, tehát a Netflix Alap, az HBO Max és a Disney+ dominál.
A Comast szerint a StreamSaver csomagot úgy tervezték, hogy „értéket adjon a fogyasztóknak”, miközben a vállalat nagyobb termék-ökoszisztémájába is jól illeszkedik. Alapját pedig a piac leggyorsabban növekvő előfizetéses video-on-demand (SVOD) streaming szolgáltatása a Peacock, a világ legnagyobb streaming szolgáltatása a Netflix, valamint 2024 első negyedévében, a legnagyobb előfizetői növekedést produkáló Apple TV+ adja.
A merésznek tűnő ajánlattal a Comcast most arra törekszik, hogy a csomag a fogyasztók életének kiemelt részévé váljon, így kisebb valószínűséggel mondják le szolgáltatásukat, és a jövőben nagyobb valószínűséggel vesznek fel más Comcast-termékeket, ami a streaming szolgáltatások felé is nagyobb elköteleződést válthat ki.
Az időzítés nem véletlen, hiszen néhány napja állt össze hasonló módon a két legnagyobb szórakoztató vállalata egy közös streaming csomagajánlattal. Az az új közös streaming csomagajánlat a Disney+, a Hulu valamint az új Max között jött létre, ás nyáron válik elérhetővé az amerikai piacon. Ez volt az első ilyen jellegű kínálat a Disney és a Warner Bros. Discovery között, és ehhez csatlakozott most a Comcast egy másfajta, de piaci törekvéseiben nagyon is hasonló ajánlattal.
A Disney+, a Hulu és a Max nyáron debütáló csomagja tartalmazni fogja az ABC, a CNN, a DC, a Discovery, a Disney, a Food, az FX, az HBO, a HGTV, a Hulu, a Marvel, a Pixar, a Searchlight vagy éppen a Warner Bros. műsorait, sorozatait és sikerfilmjeit – egyelőre ismeretlen árazással, azonban ismerve a két vállalat egyre profitábilisabb streaming filozófiáját, ez sokak számára lesz egy vonzó alternatíva.
Az új csomag elérhető lesz a három streaming platform bármelyikén, ami igazolja a fentebb is leírt megváltozott iparági hozzáállás, hogy a nagyobb médiavállalatok inkább kooperálnak egymással – akár közös ajánlatokkal is, hiszen az így kínált kombinált műsorkínálat a hirdetésekből származó bevételekkel kiegészülve, a kábeltévét elhagyók számára is csábítóan hatnak.
Nagyon bízunk abban, hogy hamarosan Magyarországon is találkozhatunk majd hasonló csomagajánlatokkal. Nálunk is egyre fájóbb pont lett a dráguló streaming szolgáltatások fenntartása, ezért csak idő kérdése, mikor találkozhatunk egy Netflix-Max-Disney kombóval, olcsóbb árazás mellett.