A Netflix több mint 17 milliárd dollárt költ tartalomra 2020-ban

A Netflix 17,3 milliárd dollárt költ ebben az évben tartalomgyártásra, derült ki a BMO Capital Markets új előrejelzésében, amelyet a Variety közölt elsőként. A befektetőknek szánt, 2019 utolsó negyedévére vonatkozó eredmények közlése előtt ez igen kedvezően fog hatni a streaming óriás papírjaira, amire szükség is lesz, mivel a Disney Plus, valamint az Apple TV Plus piacra lépésével komoly verseny alakult ki az előfizetők kegyeiért, amelynek további gyarapodását várják az új jelentéstől.

Mindez nem jelenti azt, hogy a Netflix a következő években majd visszavenne a tempóból. A BMO 2028-ra már 26 milliárd dollárra becsüli a tartalomra szánt összeget, ami egészen elképesztő mértékű költekezést fog jelenteni, ezért szinte biztosra lehet venni, hogy az évtized végéig elérik a bűvös 30 milliárdos határt is.

Továbbra is úgy gondoljuk, hogy a „streaming wars” kijelentés hamis, mivel többszörös nyertesek lesznek a globális streaming piacon – nyilatkozta Dan Salmon, a BMO elemzője. Salamon továbbra is vásárlásra bíztatja a befektetőket a Netflix, az Amazon, és a Disney papírjaival kapcsolatban.  

A Netflix kilátásai meglehetősen jók, hiszen John Blackledge a Cowen Inc. elemzőjének csütörtöki írása szerint a Disney Plus Netflixre gyakorolt hatása „kezelhető lesz”. Az amerikai lakosság nagyobb része továbbra is a Netflixet nézi, amit egy friss felmérés is alátámaszt. Arra a kérdésre, hogy tartalomfogyasztásra melyik platformot nézik a tévéjükön a válaszadók 25% -a a Netflixet jelölte meg, ezt követően a kábeltévét  (18%), majd a hagyományos tévéadást (17%) és a YouTube lett a negyedik (13%).

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.