Nyomul a streaming, hanyatlik a kábeltévé, jelentősen nőttek a „prémium” tartalmak -jelentés

Kép: CNN Business

A Nielsen legfrissebb kutatásában rámutat, az amerikaiak szívesen fizetnek elő több SVOD (streaming) szolgáltatásra, és ezen előfizetések előtörése természetesen az egyre inkább hanyatló hagyományos televíziózás kárára történik.

A cég éves közönségjelentése szerint az amerikaiak 93% -a továbbra is megmarad jelenlegi streaming előfizetésénél, sőt, további hasonló platformra is előfizetne, ami azt mutatja, hogy a korábbi aggodalmak, miszerint túl sok szolgáltató jelenik meg a piacon, egyelőre nem tűnik olyan áthidalhatatlan problémának.

Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy ezek az adatok kizárólag Amerikára vonatkoznak, amiben még nincs benne a májusban érkező HBO Max (Warner Media) és a július 15-én induló Peacock (NBC Universal), ami azért jelentősen átírhatja az előfizetési hajlandóságot.

A szolgáltatók számára kiemelten fontos 18-34 éves korcsoport 96% -a már feliratkozott valamelyik streaming platformra, ám számuk 91 %-ra zuhan, ha valamennyi korosztályt hozzávesszük. Viszont további bizakodásra adhat okot, hogy a 18-34 évesek közel egyharmada legalább három vagy akár még annál is több streaming szolgáltatásra készül előfizetni.

A jelentés szerint az amerikai háztartások 73% -a már legalább egy streaming előfizetéssel rendelkezik. Az általuk elérhető prémium tartalmak száma összesítve 10%-al nőtt 2018-hoz képest, ami így 646 152 lett 2019-re. Számomra továbbra is rejtély, hogy mit vesznek Amerikában „prémium” tartalomnak, hiszen ennek is több értelmezése lehet még szakmai körökben is.

Nielsen azt is megállapította, hogy a negyedik negyedév során az amerikaiak a képernyőre szánt idő 19% -át már streamingre fordították. Ez szolgáltatásokra lebontva úgy fest, hogy a Netflix vezet 31% -al, őt követi a YouTube 21% -kal, a Hulu 12% -kal majd az Amazon 8% -kal. További szereplők, mint az újonnan megjelenő Disney Plus az összesített idő 28 %-át tette ki.

[smartslider3 slider=”10″]

Ami még egészen elképesztő, hogy a Nielsen adatai alapján az amerikai fogyasztók átlagosan napi 12 órát töltenek tévével, tévére csatlakoztatott eszközökkel, rádióval, számítógépekkel, okostelefonokkal és táblagépekkel.

Magyarországi streaming-helyzetről egyelőre csupán az IDEA felmérése áll a rendelkezésünkre, valamint a HBO küldi rendszeresen a műsortárában található tartalmak rangsorát és darabszámát, a Netflix hazánkra vonatkozóan még nem publikál semmiféle nézettséget.

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.