A Quibit egy kizárólag mobilokra tervezett streaming szolgáltatás, amely április 6-án indult az Egyesült Állomokban, és az első napokban mért adatok szerint a kialakult helyzethez képest nem is indultak annyira rosszul.
Ahogy korábban megírtam, egy nappal az indulás után a Sensor Tower mobil elemzőcég mérése alapján 300 ezer felhasználó telepítette az alkalmazást az Apple vagy Android telefonjára. Ez a szám akkor még elég szerénynek tűnt a Disney startjához képest (ami azóta elérte az 50 millió letöltést), ám ahhoz viszont bőven elégnek bizonyult, hogy lenyomja az HBO Now 2015-ös debütálását. Mivel a Quibi főként mobilokra fejleszt műsorokat és kifejezetten az utazókat célozza meg célközönségének, így a kialakult helyzetben jelenleg nem is a Disney Plus lehet számukra a fő irányvonal.
Viszont a friss adatok erre némileg rácáfolnak, és lehet, hogy mégis érdemes lesz a Quibivel streaming fronton hosszabb távon is számolni. Meg Whitman hétfő reggel a CNBC és a Fox Business amerikai csatornákon számolt be a streaming szolgáltatásuk jövőjéről. Whitman szerint az elmúlt héten (tehát nem teljes egy hét leforgása alatt, mivel csupán öt napról van szó) 1,7 millióan töltötték le az applikációt és azt is hozzátette, hogy a letöltők 80 százaléka legalább egy epizódot meg is nézett a műsortárból. Az adatok alapján főként a 30 év alattiak fizettek elő a 3 hónapos próbaidőszakra, és ha a cég fel tudott volna készülni a COVID-19-re, biztosan tévé támogatással indultak volna.
A Quibi kétségtelenül erős hátszélben, egy példa nélküli időszakban startolt el a szórakoztatóiparban, ahol az otthoni karantén és a társadalmi távolodási irányelvek megkérdőjelezték on-the-go filozófiájukat. Mivel a társaság főként a mobil innovációra fektette a hangsúlyát, így számukra az otthoni nagyképernyő egyelőre nem jelenthet menekülő alternatívát. Jeffrey Katzenberg a Quibi másik alapítója emiatt fontolgatta is a szolgáltatás indulásának az átütemezését, ám végül a 3 hónapos ingyenes időszak bevezetése mellett döntöttek.
Ettől függetlenül Whitman máris jelezte, hogy Quibi felkészül a globális előfizetők kiszolgálására – tehát várható, hogy a szolgáltatást további, főként európai országokra is kiterjesztik -, és a cég azt tervezi, hogy valamilyen formában a Quibi felkerüljön nagyképernyőre is, ami teljesen logikus lépés lenne a részükről. Whitman szerint ezt a funkciót mindig is tervezték, de nem határoztak meg időbeli korlátot a bevezetésre, így ez bármikor nyitott opció maradhat.