A Netflix a vártnál sokkal több, 2,5 millió új előfizetővel gyarapodott 2020 utolsó negyedévében, így a teljes előfizetői szám az év végére meghaladta a 203,6 milliót– áll a streaming cég tavalyi utolsó negyedéves pénzügyi beszámolójában.
2020 kétségtelenül a cég legsikeresebb évének minősül, mivel a vírushelyzet miatt kialakult korlátozások miatt a mozik az év nagyobb részében kénytelen voltak zárva tartani, és az emberek a karantén alatt a streaming műsorokat részesítették előnyben. Ez a folyamat továbbra is erőteljesen mutatkozik majd a Netflix adataiban, hiszen a Vezércsel (62 millió) valamint a Bridgerton (63 millió) kiemelkedő nézettsége után az idei év újonca, a francia a Lupin is elképesztő adatokat produkált, és az első 28 napos, legalább öt perces megtekintések alapján Omar Sy mestertolvaj kalandja átlépte a 70 milliós nézettséget. Azt majd később fogjuk meglátni, hogy ezek a trendek miként befolyásolják az idei film- illetve sorozatkínálat aktuális nézettségét.
Azonban a Netflix maga is elismeri, hogy 2021-ben valószínűleg nem látni majd annyi nettó előfizetői növekedést negyedéves bontásokban, min amit láthattunk 2020-ban. A cég összesen 8,5 millió fizetett (nettó) előfizetővel bővült a negyedik negyedévben, ami rekordot jelentő 37 millió új előfizetést hozott össze 2020-ban.
Ezek alapján a Netflix 25 milliárd dollár éves bevételt könyvelhetett el, és ami kiemelkedőnek számít, hogy a cég vezetői arról tájékoztatták a részvényeseket, hogy már nincs szükségük külső finanszírozásra a mindennapi működéshez, ami hétköznapi nyelven annyit jelent, hogy a Netflixnek már nem kell jelentős mennyiségű készpénzt kölcsönkérnie a befektetőktől, hogy finanszírozni tudja saját műsorgyártását.
Érdekelnek az új hírek és érkező tartalmak a Netflixre? Iratkozz fel a Műsoron hírlevelére. Hurrápéntek Plus, ITT TUDSZ RÁ FELIRATKOZNI
#MűsoronPlus #Netflixvilág