Az elmúlt évek legnagyobb médiaipari fejlődését kétségtelenül a streaming cégek produkálták. A piac óriási, és az érkező tartalmak pedig olyannyira elárasztották a világot, ami bedöntötte az évtizedekig stabilnak hitt televíziós iparágat is. A Netflix idén átlépte az előfizetői bűvös 200 milliós álomhatárt, a Disney Plus-nak pedig az indulása után egy évvel már 95 millió előfizetője van.
A kérdésben jártas források a The Information című lapnak úgy nyilatkoztak, hogy az NBCUniversal által nemrég indított új streaming szolgáltatás a Peacock aktív előfizetői bázisa csupán 11,3 millió, ami jóval kevesebb a cég által várt adatoknál. Az aktív, tehát a szolgáltatásért valóban fizető előfizetői szám különválasztása azért fontos, mivel a streaming szolgáltatásnak van egy reklámokkal támogatott változata is, amit eddig belekevertek az adatokba, és igy jött ki a korábban publikált 33 milliós „összesített” előfizetői szám.
Az említett források szerint az az aktív előfizetői szám növelésének egyik módja lenne, ha az NBCUniversal egyesítené vagy valamilyen módon összekapcsolná streaming szolgáltatását egy másik hasonló szolgáltatással, mondjuk a ViacomCBS újonnan, a CBS All Access-ről frissített Paramount Plus szolgáltatásával. A források arról is beszámoltak, hogy az NBCUniversal (amelynek a Peacock a streaming szolgáltatása) vezetője Jeff Shell mielőtt elvállalta a cég vezetését úgy nyilatkozott kollégáinak, hogy egyesülniük kellene a WarnerMedia-val, ha versenyben akarnak maradni a streaming csatában. Ugyanakkor a forrás azt is hozzátette, hogy semmi nyoma nincs ilyen fajta cégek közötti egyeztetéseknek, és az is előfordulhat, hogy Shell állaspontja időközben megváltozott.
Mindenesetre a ViacomCBS nem kommentálta a híreszteléseket, és a a WarnerMedia illetékes szóvivője úgy nyilatkozott a Gizmodonak, hogy a cég sem kíván ilyen megjegyzésekre reagálni.
Érdekelnek az új hírek és érkező tartalmak a Netflixre? Iratkozz fel a Műsoron hírlevelére. Hurrápéntek Plus, ITT TUDSZ RÁ FELIRATKOZNI
#MűsoronPlus #Peacock