A Disney tegnap indította útjára Európában a Star-t, amely a Disney Plus 2019 novemberi bevezetése óta az első nagyobb bővítés a streaming platformnak, és több újdonságot is hoz a nézők számára -áll a Disney Company sajtónyilatkozatában.
A Star az év végéig szinte egész Európában elérhető lesz, ami így több ezer órás tartalmat biztosít a Disney General Entertainment Contenttől, beleértve a Disney Television Studios-t (ABC Signature és a 20th Television), az FX Productions, a 20th Century Studios, a Searchlight Pictures filmjeiből és sorozataiból.
A Disney részéről a Star elindítása inkább egy csattanós válasznak tekinthető, miszerint a platform versenyhátrányba kerülhet, hogy több ezer címből álló tévés- és egyéb műsorait nem tudta eljuttatni a nem amerikai családorientált platformhálózatához, és mivel az amerikai Hulu licencelése miatt körülményes lett volt a nemzetközi terjeszkedés, így kénytelen volt a már meglévő Marvel, Pixar és National Geographic műsortár kiterjesztés mellé még egy Start is létrehozni, ami végül PIN-kóddal védi a gondatlan felhasználókat -például a gyerekeket a használattól.
Miért van erre szükség?
A Star olyan 14+-os címeket is tartalmaz, mint a Lost, a 24, a Die Hard franchise, A Grace klinika, az X-akták, vagy a Family Guy, és a jó öreg klasszikusok békésen elülnek majd olyan címek mellett is biztonságban, mint például a Barry Levinson 1987-es Jó reggelt Vietnámja, elég csak a fiókok karhatárbesorolását egyszer beállítani.
A Star emellett egy sor saját gyártású (például Hulu Original) tartalmat is kínál, ilyen a Big Sky (eredetileg ABC Original) és a Love Victor (Hulu Original), és az év végéig több mint 35 elsőszériás sorozat kerül bemutatásra. A Disney tájékoztatása szerint ahol a Star elérhető, ott törekednek a saját lokális tartalmak előállítására is.
Miként említettem, a Star nemzetközi elindítása magába foglalja a szülői felügyelet bevezetését az eredetileg családbarát platform számára, ami azt jelenti, hogy tartalomminősítések alapján egyes profilok esetében korlátokat szabhatnak. Számunka ez a bevezetés alkalmával nem lesz ismeretlen, hiszen Netflix esetében is így működik a dolog, és az HBO GO -nál is lezárható a felnőtt tartalom PIN-kóddal a KIDS részleg előtt. Amerikában erre pedig egyáltalán nem lesz szükség, hiszen ott nincs is Star, hiszen a tengerentúli (és kanadai) igényeket a Hulu platformja szolgálja ki.
Rebecca Campbell, a The Walt Disney Company nemzetközi tejeszkedésért felelős elnöke a Star indulása kapcsán úgy nyilatkozott, hogy a Star – amely olyan márkákhoz csatlakozik, mint a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars és a National Geographic – „izgalmas terjeszkedést” jelent a streaming szolgáltatás számára. Szerinte a Star hozzáadásával még nagyobb értéket építenek a fogyasztók számára azáltal, hogy jó minőségű filmeket és sorozatokat biztosítanak a családok, idősebb tinédzserek és felnőttek számára.
A Disney azt is megerősítette, hogy a Disney Plus – beleértve a Star-t – az év folyamán folytatja globális bevezetését az új piacokon, így a növekedés innentől Kelet-Európát, Hongkongot, Japánt és Dél-Koreát fogja érinteni, és Latin-Amerikában a Star különálló streaming márkaként, Star Plus néven fog az év végéig megjelenni.
A hazai bevezetésről egyelőre annyit lehet tudni, hogy a teljes lokalizáció az év első felében nem fog megtörténni. A Műsoronnak nyilatkozó Disney források egyértelműen távlati bevezetést emlegetnek, ami viszont könnyen elképzelhető, hogy a Netflix 2016 januári globális indulásához hasonlóan, márciustól már Magyarországról is közvetlen elő lehet majd fizetni a szolgáltatásra (tehát nem kell trükközni a brit vagy holland címekkel és VPN hálózatokkal), magyar kezelőfelület és jelentős magyar nyelvű tartalom nélkül. Ezt viszont egyelőre egyik forrás sem tudta hitelt érdemlően megerősíteni.
Képek: Disney Company
#Műsoronplus #Disneyplus #Star