A Variety írta meg, hogy a Discovery pénzügyi igazgatója Gunnar Wiedenfels a Deutsche Bank 30. éves média-, internet- és távközlési konferenciáján megerősítette, hogy a Discovery Plus és az HBO Max egy közös platformban fog egyesülni, ami inkább a Max-ba történő intergrálás irányába mutat.
A WarnerMedia és a Discovery különös fúziója már tavaly május óta tartja lázban a befektetői világot, akik kiemelt figyelemmel követik az egyesülés technikai lebonyolítását, ami idővel a nézőkben is komoly kérdéseket fog felvetni, hogy vajon mivel is járnak majd a legjobban, és a közkedvelt műsorukat melyik applikáció műsortárában fogják mondjuk az év végén megtalálni. Ez a kérdés minket magyarokat különösen érdekelhet, mivel az HBO Max múlt hét kedden indult el Magyarországon, és máris egy újabb izgalmas hír kering a frissen startoló platformmmal kapcsolatban, amelynek menüpontjait és tartalmi kínálatát még csak mostanában kezdjük úgy igazán felfedezni – aztán máris itt egy újabb”felfedező”.
A Discovery elcsábúlt a Max keménységén?
Ami tény, hogy a Discovery és az HBO Max két különböző társdalami- és nemi identitású réteget tud megszólítani, ennek köszönhetően pedig a kínálat is merőben eltér egymástól, ami akár még nyerő formulává is válhat az egyre nagyobbra duzzadó streaming háborúban. Ha a Max a platformjául szolgáló hubok (mint Warner Bros, DC vagy Carton Network) segítségével inkább fordul a férfiak világa felé, a Discovery pedig női pozícionálású – ezt maga Wiedenfels is kifejtette az előadásában -, így tehát a két irányultság egy applikációba terelésével mindenki csak jól járhat, amivel szerintem a későbbiekben érdemes lesz még vitatkozni.
Viszont az elmúlt egy évben a nagyközönség számára csak az új vállalat, a Warner Bros. Discovery nem túl kreatív elnevezése volt jelentős híréték, és a kíséretként elhangzott 200 ezer óra tartalommal felépülő új műsortár még eléggé távoli ígéretként lebegett a fogyasztók szemei előtt, akik jelenleg sokkal inkább az egyre nagyobb költségekkel járó streaming előfizetések hatékony szelektálásával vannak elfoglalva, s nem is látják még át teljesen a dolog valódi jelentőségét.
Szólnak a hírek új reklámmentes- és prémium szolgáltatásról, sportos tartalmakról és a Disney Pluszhoz hasonló műsortári kategória elnevezésekről, de ennek hazai lenyomatára még jóval a végleges megállapodás lezárultával se számítsunk, mivel jó esetben is majd csak az év második felében kezdődhet el a két műsortár egy platformba történő összeolvadása, és gondoljunk csak bele, hogy a HBO Max hazai premierje is mennyit csúszott, s hol vagyunk még a tényleges kialakítástól?
Viszont ahogyan kiderült, David Zaslav Discovery CEO már egy ideje szemezett a WarnerMedia birodalmi lépegetőjével, amely évek óta kissé lassú tempóban érez rá a Warner és az HBO valós tartalomfelosztási erejére (igaz a WB 45 napos mozi ablak projektje ennek pont az ellenkezője), és ami az AT&T számára egy kissé homályos alakzatú streaming vízió, az Zaslav fejében már egy kész termékként körvonalazódik, amely néhány hónap múlva zöld utat kaphat a hatóságoktól is. Amerikában az HBO Max paltormmal viszont nincsnek igazán megelégedve, és egyre hangosabban szólnak azok a hangok is, amelyek szerint a Max képtelen egy Netflixhez hasonló, főleg technikai értelemben egy ekkora műsortárat jól kezelő applikációt a nézők rendelkezésére bocsátani, ami komoly akadálya lehet később egy Discovery-szintű tartalmi halmaz milliós felhasználói bázisú működtetésére.
A Warner Bros. Discovery indulásával tehát ismét jelentősen felfordul az élet a Warner, no meg a tartalomfogyasztási kultúra körül, és számunkra is egyértelművé válhat, hogy a Discovery streaming az HBO társaságában köszönhet rá a magyar nézőkre, feladva a leckét a Netflix vagy a Disney számára, utóbbi pedig majd nyáron mutathatja valós arcát a hazai felhasználók felé, ami nem feltétlen lesz hatással az új médiabirodalom európai terjeszkedésében. A hazai piac olyan kicsi és jelentéktelen tényező lesz ebben a képletben, hogy mi lehetünk majd azok, akik a legutoljára szembesülünk a dolog igazi jelentőségével. Mégis fontos kérdés lehet az időzítés, mivel a Disney számára a Marvel és a Star Wars contentdömping mellett statégiailag fontos lesz a régióban a NatGeo és az ismeretterjesztő portfólió kezelése, amire hatékony válasz érkezhet a WB Discovery személyében, így momentán a Netflixnek és az Amazonnak nem látszik ütős ásza a kártyapakliból, utóbbi persze erősen kacérkodik a sporttaltalmak kelet-európai terjeszkedésével is, de ott sincs még konkét megállapodás.
#műsoronplus #hbozóna