Megérkezett a Disney harmadik negyedéves pénzügyi jelentése, amelyben a vártnál jobb, 26%-os bevételnövekedésről számoltak be, ami a vidámparki részleg rekorderedményeinek, és a Disney Plus streaming platform tervezettnél több új előfizetőjének köszönhető. A cég közvetlen előfizetéses (DTC) szolgáltatásait – mint a D+, Hulu, ESPN Plus tekintve fontos időszak előtt áll, mivel a Netflix az elmúlt fél évben előfizetői lemorzsolódásról számolt be, ezért a piac különös figyelemmel követte a Disney Q3-as adatait, amiből jobban lehet következtetni arra, hogy a médiaipar hogyan reagál a Netflix problémáira. A streaming jövője többek között attól is függ, hogy a három nagy, a Netflix, a Disney és a HBO Max (WBD) hogyan tudja önmagát és előfizetői táborát megszilárdítani a streaming piacon, ami sokak szerint a telitettség állapotát kezdi mutatni, és egyre inkább az AVOD vagy a FAST (free ad-supported streaming television felfutását helyezi előtérbe.
A Disney zászlóshajójának tekinthető streaming szolgáltatás a D+ viszont a harmadik negyedévben 14,4 millió új előfizetőt gyűjtött, ami többek között a nyári nagy terjeszkedésnek is köszönhető. A szolgáltatás júniusban 60 új területen indult új előfizetőket toborozni, kezdve Európától Afrikán át egészen Dél-Ázsiáig, amelynek köszönhetően végre Magyarországon is elérhetővé váltak a Mavel vagy a Star Wars sikersorozatai, így már 221.1 millió globális előfizetőről beszélhetünk. Ennek köszönhetően a D+, a Hulu illetve az ESP Plus összes globális előfizetője szinte pontosan megegyezik a Netflix előfizetői táborával (220.67 millió).
Viszont az árazást tekintve eléggé vastagon fog a Disney tolla, ugyanis Amerikában már közzétették a hirdetésekkel támogatott AVOD, a Disney Basic elnevezésű csomag díjazását, ami 7,99 dollár lesz, ami megegyezik a jelenleg forgalomba lévő platform árazásával, és december 8-án indul. Így a prémium, hirdetésmentes D+ platform ára 38%-al, 10,99 dollárra emelkedik, viszont hazai áremelkedés nem túl valószínű, mivel az egy éves kedvezményes időszakkal rengetegen éltek az indulásnál. A Disney Basic óránként körülbelül 4 percnyi hirdetéssel indul. Úgy tudni, hogy 15 és 30 másodperces szpotokkal kezdődik, de idővel a „hirdetési termékek teljes készletévé” fog bővülni.
Bob Chapek Disney CEO a cég erős eredményeit az amerikai vidámparkok újranyitásának, az élő sport nézőszámának jelentős növekedésének, illetve a streaming szolgáltatások előfizetőinek növekedésének tulajdonította.
#műsoronplus #disneyplus