BREAKING: 12 országban indul, olcsó és HD lesz a hirdetéses Netflix novembertől

A Netflix ma fedte fel hivatalosan a hirdetésekkel támogatott olcsóbb előfizetői csomagjának az árát, ami egyelőre 12 országban indul, és fele annyiba fog kerülni, mint az Alap ( Standard) opciója.

Ezek szerint a Netflix új előfizetési szintje, a „Basic with Ads” havi 6,99 dollárba fog kerülni, és november 3-án debütál majd az Egyesült Államokban. Ez több mint egy hónappal előzi meg a Disney+ december 8-án bevezetni készülő, szintén hirdetésekkel támogatott opcióját. Az új hirdetéses Netflix-opció bevezetés az első 12 országban nem történik meg egységes időpontban, és Magyarország nem is tartozik bele az első körös bevezetésbe. Kanadában, Mexikóban, Ausztráliában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, az Egyesült Királyságban november 1-jén vezetik be, és például Spanyolországban november 10-én fog megjelenni. Az új csomag ára fele lesz a legnépszerűbb Standard havi költségének – ami odakint havi 15,49 dollár, így várhatóan ez nálunk 1700 Ft/hó körüli összegben állhat majd meg (hiszen ez a csomag itt 3.490 Ft/hó).

A Netflix vezérigazgatója, Greg Peters sajtótájékoztatójában arról beszélt, hogy óránként négy-öt percnyi reklám lesz az új csomagban, és a sorozatokat és filmeket is megszakítják a majd ezek a reklámszpotok, amik azokra a műsorokra vonatkoznak, amik már egy ideje megtalálhatóak a műsortárba (arról nem beszélt, hogy egy tartalom meddig számít majd újnak) Peters azonban azt is elárulta, hogy a szolgáltatásba érkező új saját gyártású original filmek (sorozatok?) – ilyen lesz például a Tőrbe ejtve 2 csak egy úgynevezett „pre-roll” szpotot fog lejátszani a műsor előtt, és a teljes film megszakítás nélkül nézhető majd végig.

A vezérigazgató többek között azt is elmondta, hogy számos film és tévéműsor kezdetben nem kap reklámszpotot a licenckorlátozások miatt, viszont a lista összetétele országonként változhat. Becslése szerint a tartalom 5-10%-án nem fut majd a Basic With Ads az induláskor, és hozzátette azt is, hogy a helyzet változni fog.

Amit még érdemes kiemelni, hogy az új hirdetéses opció HD, 720p minőségben játssza le a tartalmakat, és megszűnik a standard verzió SD korlátozása is. Ezek szerint már valamennyi Netflix előfizetési csomag HD-képes lesz.

Legfontosabb információk:

  • 15 vagy 30 másodperces reklámok lesznek, amik a sorozatok vagy filmek előtt és közben is megjelenhetnek.
  • Átlagosan 4-5 percnyi hirdetés lesz óránként
  • A filmek és sorozatok minősége internet sebességtől függően maximum 720p / HD-lehet (ami már az alap csomaghoz is jár)

#netflixvilág

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.