Még mindig nehéz belőni az olyan húzócímek, mint a Stranger Thing vagy a Nyerd meg az életed új évedának a premierjét.
Az elmúlt éveben tapasztalt visszaesés miatt, a streaming szolgáltató számára még fontosabb kérdéssé váltak a nézői visszajelzések. A Netflix eddig is kiemelten foglalkozott ezzel a kérdéssel, és egy 200 fős reprezentatív csoport tartott fent, akik korai hozzáférést kaptak az új filmekhez vagy sorozatokhoz. Ilyen volt például Adam McKay filmje, a tavaly decemberben berobbant Ne nézz fel! Leonardo DiCarpio főszerepesével, ami végül némi háttérmunkát is igényelt, mivel a tesztcsoport szerint túlságosan önkomoly volt.
Mi az a Preview Club?
A The Wall Street Journal most arról számolt be, hogy a Netflix szeretné kiterjeszteni a Preview Club programját további tízezer előfizetővel világszerte, hogy ezáltal jobb és pontosabb képet kapjon a fogyasztók reakcióiról egy-egy műsor kapcsán. Az ebből kapott információt végül arra használnák fel, hogy akár az utolsó pillanatban is finomítsanak egy adott tartalmon a széleskörű megjelenés előtt, ahogy például történt ez a Ne nézz fel esetében is, csak most több adatból, és szélesebb közönséggel dolgoznának.
Ez már csak azért is égetően szükséges, hiszen a Netflix az előző évekhez mérten 17 milliárd dollárt kíván költeni új tartalmak előállítására, és mivel a prémium csomagja -szemben a hirdetésekkel támogatott változathoz az egyik legdrágább szolgáltatás a piacon, így szeretné, ha ezután is vonzó tudna maradni, és ennek érdekében folyamatosan monitoringozni kell az ezekből nyert információkat.
Miért fontos a premier jó időzítése?
A Netflix számára egy film vagy sorozat premier időzítése is éppen annyira fontos, mint maga a tartalom, ez a programing felhozatal határozza meg egy kiválasztott időszak trendjeit és megtekintési görbéit, amelyből korábban igen csekély információval rendelkeztek.
Nem a Netflix az egyedüli, aki fontosnak tartja ezeket a visszajelzéseket: Például Amazon a „Preview” programján keresztül méri fel a nézőket, hogy véleményezzenek filmeket és tévéműsorokat, és általa adjanak visszajelzést a tapasztalatokról.