Egy friss jelentés szerint az olcsó Netflix máris reklámpénzeket térít vissza a hirdetőknek

A hirdetéses olcsó Netflix, vagyis az új, hazánkban még nem elérhető Basic with Ads olyan reklámpénzeket térít vissza, amik végül nem teljesítették az elvárt mennyiségű megjelenést, aminek több oka is lehet.

A Netflix november 4-én indította útjára az új, hirdetésekkel támogatott előfizetői csomagját Basic with Ads néven, és átlagosan 6,99 dollárba kerül. Az új csomag kezdetben 12 országban került bevezetésre, és Amerikán kívül Ausztráliában, Brazíliában, Franciaországban, Kanadában, Németországban, Olaszországban, Japánban, Koreában, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban lehet rá előfizetni.

Netflix

A bevezetés kapcsán úgy hangzott el, hogy a „hirdetéses” Netflix csomag átlagosan 4-5 reklámperc hirdetést tartalmaz óránként, viszont néhány film vagy sorozat kezdetben nem lesz rajta elérhető, mivel több műsor lincencét úgy kötötték, amikor az még nem terjedt ki további hirdetésekből származó betételekre. Azóta persze a streamer folyamatosan tárgyal ezeknek a licenceknek a megújításáról, és várhatóan idővel a teljes műsortárra kiterjedhet a csomag műsorkínálata.

Az elemzői várakozások 5,5 milliárd dolláros többletbevételt jósoltak a Netflixnek az elkövetkező években az új csomag bevezetésével, azonban a Digiday média- és marketingkiadvány csütörtöki jelentése szerint a streaming szolgáltató valószínűleg nem felel meg az új, reklámokkal támogatott video-on-demand (VOD) kapcsolatos elvárásoknak. A Digiday munkatársa, Tim Peterson csütörtökön már arról számol be a honlapon, hogy a streamer reklámdollárokat térít vissza, mivel nem tudta teljesíteni egyes ügyfeleknek ígért összes megjelenítést, ami nem szokatlan a reklámpiacon.

A hirdetőkkel kötött egyedi szerződések eltérőek, de a Digiday forrásai szerint a Netflix nem teljesíti a szerződéses megjelenítési összegek egy részét, ezért egyes hirdetőknek előre kifizetett pénzt térít vissza, de van másik opció is. A hirdetők az el nem költött reklámpénzeket jövőbeli kampányokra is fordíthatják, így a hirdetők jóváírást kapnak a jövőbeni felhasználásra, és állítólag sok Netflix hirdető választja ezt a lehetőséget. Vannak viszont olyan nagyvállalatok, amelyek a negyedik negyedévben jelentős mértékben vásároltak hirdetést az ünnepi eladások népszerűsítésének az érdekében, ezért kisebb valószínűséggel lesz szükségük jóváírásra a következő negyedévekben, így a visszatérítési képlet meglehetősen vegyes halmazállapotú.

A Digiday jelentése ugyanakkor arra is rámutat, hogy több hirdető nagyra értékelte a Netflix hajlandóságát a pénzek visszatérítésére, ami nem feltétlenül szabványos működési rend a hirdetési világban.

A jelentés viszont felveti azt a kérdést, hogy valójában mennyien választották az említett piacokon a Netflix hirdetéses csomagját, és ezek a felhasználók mennyire elégedettek a szolgáltatással, tehát mennyi ideig néznek rajta műsorokat, ami a megjelenési mutatókra is hatással lehet.

Az iparági szereplők többsége azt várja, hogy a következő öt évben a Netflix-előfizetők akár 60%-a is áttér a hirdetéses csomagra, azonban ha másfél hónappal a bevezetése után a streamernek máris gondja támadt a kezdeti célok- a vélhetően belső méréseken alapuló mértéktartó várakozásoknak, akkor talán ezek a becslések némileg irreálisak voltak.

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.