Február 23-án csütörtökön kerül sor a Warner Bros. Discovery 2022-es utolsó negyedéves piaci gyorsjelentésére, ami egyben a teljes éves összesítést is fogja jelenteni, és fontos bejelentéseket is tartalmazhat.
Lesz bőven miről beszámolnia a médiakonglomerátumnak, hiszen amióta 2022 áprilisában lezárult a Warner és a Discovery egy médiacégben történő összeolvadása, a céget vezető David Zaslav megkezdte a tememes adósságállomány lefaragását.
Az teljes Time Warner adósság állomány valódi mértéke meghaladja az 55 milliárd dollárt, ami jelentős terhet ró a vezetésre, amely a korábbi WarnerMedia vezérigazgató, Jason Kilar által szabott streaming nyomvonalat vitte, egészen Zaslav megérkezéséig.
Onnantól viszont nagyot fordult az irányvonal, és már nem akarták mindenáron a Netflix versenytársaként felduzzasztani az HBO Max előfizetői táborát, úgy tűnik, hogy inkább ellenkezőleg: Néhány hónap múlva az HBO Max megszűnik Amerikában, helyét pedig egy kombinált, a Discovery+-al kiegészült új platform veszi át, amely valószínűleg simán Maxnak lesz elnevezve, és elhagyják az HBO márkanevet, viszont annak tartalmait válogatott formában megtartják.
Mindez viszont nem valósul meg az idén globálisan, mivel a nemzetközi terjesztésre 2024-ig várni kell, így a hazai nézők még sokáig a most jelen lévő HBO Maxot használhatják. Az új platformról egyelőre keveset tudni, ám annyi bizonyos, hogy mellette szeretnének elindítani egy hirdetésekkel támogatott (FAST) platformot is Warner márkajelzéssel, így a teljes Time Warner örökség több online platformra fog támaszkodni, és a korábban kiselejtezett, számukra drága fenntartású tartalmakat – mint például A besúgó vagy a Westworld tovább értékesítik egy harmadik félnek (mint a SkyShowtime, a Roku vagy a Tubi), így üzletileg hatékonyabban fenntartható üzleti modellre váltanak.
Várhatóan a piaci gyorsjelentés részeként új részleteket közölnek majd az új kombinált és a hirdetésekkel támogatott ingyenes streaming platformról, ami hozzánk majd jövőre érkezik.