A Disney veszteségei hónapról hónapra növekednek, ami odáig vezethet, hogy a médiacég engedélyezhet, vagyis továbbértékesíthet saját gyártású filmet vagy sorozatot harmadik fél számára, ami például egy Star Wars sorozatra is kiterjedhet.
A Disney legutóbb 2022 novemberében jelentette be legutóbbi negyedéves eredményeit. Akkor a cég működési vesztesége 1,5 milliárd dollárra nőtt, tehát a korábbi 800 millió dollárról 3 hónap alatt 1,5 milliárd dollárra ugrott, ami főként a tartalom- és marketingköltségek rohamosan emelkedésével magyarázható, és legnagyobb részét a Disney+ tette ki.
Ezt követően, alig pár hét leforgása alatt, egyfajta tűzoltásként a médiaóriás menesztette – papíron „lemondatta” az addigi vezetőt Bob Chapeket, és visszahívták a korábbi sikergyárost Bob Igert rendet tenni, ami már jól szemléltette a helyzet súlyosságát.
Ugyan abban a hónapban indult el a hirdetésekkel támogatott új Disney+ csomag, amely még Chapek irányítása alatt látta meg a napvilágot, hogy megfordítsa a cég streamelési tevékenységéből keletkezett veszteséget – valamint új felhasználókat tudjon szereni a Disney+ számára, de az operatív irányítást, továbbá az ezekből leszűrhető intézkedéseket már Igernek kell levezetnie.
Mindezek mellett most úgy tűnik, hogy a helyzet tovább romlik, és már saját tartalmakat is hajlandóak lehetnek átengedni harmadik félnek, csakhogy enyhíteni tudják az egyre halmozódó veszteségeket, amit korábban elképzelni is nehéz lett volna, hiszen a cég szilárdan kiállt amellett, hogy az ikonikus, és új Disney tartalmak kizárólag a saját pltatformjaikon lesznek láthatóak. Ebből kifolyólag most kétféle út áll a Disney előtt: Egyrészt értékesíthetnek olyan emblematikus Disney filmeket, mint a Hófehérke, a Hamupipőke vagy a Pinokkió – amelyek tulajdonképpen hatalmas presztízst biztosítanak a számukra vagy alternatív megoldásként a cég átengedhet olyan franchise-sorozat jogok egy részét, esetleg teljes egészét, mint például a Star Wars és a Marvel.
Köztudott az is, hogy a Disney+ elindítása előtt a cég jól jövedelmező üzleteket kötött más streamerekkel, és különösképpen a Netflix szerzett jogot Marvel sorozatokhoz, emlékezhetünk az nemrég visszavándorolt Jessica Jones vagy Daredevil változatokra. Ha a Disney vezetői végül úgy döntenek, hogy visszatérnek a tartalmak külső szolgáltatásokhoz történő licenceléséhez, valószínűleg a világ „papíron” legnagyobb streamere lesz az első, amelyhez fordulnak, és könnyen elképzelhető, hogy ott nyitott ajtók is fogadják majd az ilyen irányú elképzeléseket.
Disney tartalmak korábban ugyan kaptak licence jogokat lineáris helyi szerződéseknek köszönhetően, azonban non lineáris vonalon az elmúlt 4 évben ilyen volumenü tartalmi mozgás nem történt, és ez minden bizonnyal David Zaslav, a Warner Bros. Discovery új vezetőjét igazolná, aki ehhez hasonló tartalmi mozgásokat engedélyezett.