Az RTL dedikált streaming szolgáltatása az RTL+ 2022 november 16-án startolt el Magyarországon. A platform az RTL Deutschland mintájára épült, és főként a helyi tartalmakra fókuszál, amelyet klasszikus filmekkel és további európai sorozatokkal egészítenek ki.
Az RTL+ három különböző csomagban érhető el.
- AVoD: Létezik egy ingyenes, bárki által használható reklámokkal támogatott Light verzió, amihez csupán az applikációt kell letölteni, viszont ez számos megkötést tartalmaz. Visszanézhetjük rajta a kereskedelmi csatorna napi műsorát reklámmal, de számos exkluzív tartalmat nem érünk el.
- Telcos: Az Active verzió viszont már sokkal több lehetőséget támogat, és itt már arra is van lehetőség, hogy korábbi sorozatrészeket is visszanézzünk, illetve a History Play műsortára is elérhető.
- SVoD: A teljes lefedettségű műsortárat – beleértve A király részeivel az RTL+ biztosítja, ami jelenleg 1990 Ft/hónap, és erre külön kell előfizetni, ami számos extra filmet és műsort tartalmaz.
Az RTL közvetlen, DTC előfizetéses streaming szolgáltatása egyesítette a korábban használt RTLMost és az RTL Most+ ajánlatot egy korszerű, helyi műsorszolgáltató igényeket kiszolgáló videótárban, amelynek a platformját az európai streaming technológiai vállalat a Badrock szolgáltatja.
A hazai RTL Magyarország 2011-óta A luxemburgi székhelyű RTL Group médiacsoporthoz tartozik, amelynek a frissen közzétett pénzügyi jelentése szerint a 2022-es pénzügyi évben 9%-kal 7,2 milliárd euróra (7,6 milliárd dollárra) emelkedtek a bevételei.
A jelentésből azt is megtudhatjuk, hogy Az RTL+ magyar streaming szolgáltatás fizető előfizetőinek száma
(beleértve az RTL+ Active-t is) 251 ezer volt 2022. december végén. A frissen közölt előfizetői számba beletartoznak azok az előfizetők is, akik másik szolgáltatón keresztül, igénybe veszik az RTL Active csomagot, amelyhez csupán egy promóciós kódra van szükségük – ezt kell igényelni vagy kikeresni az adott operátornál, és jelen pillanatban 5 ilyen szolgáltatónál érhető el. Ezek közé tartozik a Telekom, a Vodafone, a Direct One, a Mindig TV Prémium, valamint a Tarr.
Mindez azt is jelenti, hogy az új platform másfél hónap alatt több mint negyedmillió előfizetőjével könnyen feljöhet a hazai streaming lista harmadik, esetleg negyedik helyére, igaz a többi streamer 2022-es Magyarországra vonatkozó előfizetői számait egyelőre nem ismerjük, de azért vannak viszonyítási alapok.
Még 2022 júniusában a GKI piackutató cég végzett felmérést a kérdésben, ami arra jutott, hogy a Netflix az aktív streaming felhasználók körében 87,1 (aktív becsült bázis) százalékos részesedéssel 1,78 millió előfizetővel rendelkezhet, míg az Warner Bros. Discovery által üzemeltetett HBO Max 61,1 százalékával 1,25 millió előfizetőt tudhat magáénak. Fontos azonban kiemelni, hogy sem a Netflix, sem pedig az HBO Max nem közöl előfizetői számokat Magyarországra vetítve, azonban a Netflix az EMEA régióban (ebbe tartozik Magyarország is) 76 millió aktív fiókkal rendelkezik.
A GKI friss kutatása akkor még nem számolt a hazai piacra 2022 nyarán érkező Disney+ előfizetőivel, amely aktív marketing kampányt folytat a hazai előfizetők kegyeiért, így az RTL+ a hazai lista 3. és 4. helyére kúszhatott fel 2022-ben, amivel vélhetően megelőzte az Amazon Prime Video, illetve az Apple TV+ hazai bázisát, és a helyzet azóta is megváltozhatott.