Az Amazon Prime Video sem szeretne kimaradna a hirdetésekből származó plusz bevételekből, így hamarosan érkezhet a reklámokkal támogatott olcsóbb csomag – számolt be róla a The Wall Street Journal. A hirdetéses streaming piac jelentheti a teljes iparág további fellendülését, amely több médiacéget és stúdiót is arra ösztönöz, hogy a korábbi tapogatózások helyett konkrét lépéseket tegyen az ügyben. Az Amazon helyzete pedig több szempontból is különleges.
A dolog előzménye egészen tavaly szeptemberig nyúlik vissza, amikor a Television Business International beszámolója szerint az Amazon bővítési szándékkal olyan új vezetőt keresett a hirdetésekkel támogatott video-on-demand (AVOD) csapatához – beleértve a belső és exkluzív FAST csatornákat is (Amazon Freevee), akinek van tapasztalata ezeken a területeken. Az új vezető feladata a technológiai és e-kereskedelmi óriás kreatív stratégiájának a kiépítése, valamint felügyeli a fejlesztéseket, a licencelést és a programozást az Amazon Studios belső- és exkluzív csatornákkal foglalkozó üzletágában, továbbá segíteni tudja a televíziós és filmes tartalomstratégia meghatározását is.
A WSJ szerint az Amazon hirdetési opciójával kapcsolatos beszélgetések azonban az elmúlt hetekben jelentősen felgyorsultak, amelyek összhangban lehetnek a vállalaton belüli költségcsökkentési erőfeszítésekkel, amelyek több ezer alkalmazott elbocsátásához vezettek. Az egész streaming iparágban bizonyosságot nyert, hogy a reklámokkal támogatott streaming több bevételt termel, mint a hagyományos hirdetésmentes prémium opció, mivel ezek a streamerek és vállalatok még mindig alacsonyabb előfizetési díjat számíthatnak fel, mint amennyi szükséges lenne a nyereséges üzemeltetéshez, így a hirdetési bevételekkel tudnák kompenzálni ezt az amúgy jelentős különbségét.
A Netflix például további 5,5 milliárd dollárt termel a reklámokkal támogatott csomagjának első öt évében, és a Disney is diverzifikálni szeretné a portfóliójába tartozó csomagkínálatát, és már az Apple is szeretne célzott reklámokat integrálni az egyre inkább sportközpontúvá váló, és inkább a prémium streaming irányt képviselő Apple TV+ szolgáltatásában.
A prémium kategóriás szolgáltatásokkal szemben a hirdetésekkel támogatott előfizetési csomagok nemcsak több bevételt érnek el a streaming szolgáltatók számára, de könnyebben tudnak beférkőzni a költségtudatos fogyasztók kosarába, akik alacsonyabb áron kívánnak szolgáltatáshoz jutni, és ez nem csak a piac túlzsúfolásával magyarázható.
A WSJ-jelentés viszont azt is megjegyzi, hogy a vállalati megbeszéléseket jelenleg még mindig csak „korai szakaszban” vannak, így nem várható, hogy a közeli jövőben megjelenne a piacon egy egy hirdetésekkel támogatott Amazon Prime Video opció. Jelenleg a Prime Video kétféle csomagban érhető el;
- 14,99 dollár /hó a teljes Amazon Prime tagsággal, ami magában foglalja a kereskedelmi vásárlásokkal járó Prime előnyöket is (ez jelenleg nem érhető el Magyarországon)
- 8,99 dollár/hó alap Amazon Prime Video, ami nálunk 899 Ft/hó, amely csak a streaming szolgáltatást, illetve a teljes online és offline műsortár elérést biztosítja.