Az elmúlt hetekben látványosan fejlődött hazánkban is, a legolcsóbb prémium streaming szolgáltatás. Az Amazon Prime Video korábban számos újítást hajtott végre a platformján, amely így már egy sokkal modernebb felületen fogadja az előfizetőket, és több olyan mozikban is futó sikerfilmet is feltöltöttek a műsortárba magyar szinkronnal, amelyeknek néhány hónappal ezelőtt még nagyvásznon láthattuk a premierjét.
Akik ismerik az Amazon streaming szolgáltatását, már lassan két éve élvezhetik egészen olcsón, havi 899 Ft-os áron a kínált filmeket és sorozatokat, többségében pedig akár 4K UHD minőségben is. Ezek közé sorolható például a szintén magyar szinkronnal rendelkező teljes Gyűrűk Ura filmtrilógia is a legmagasabb UHD minőségben, de az MGM felvásárlásának köszönhetően már a teljes Rocky filmek is elérhetőek a platformon.
Creed III és az MGM üzlet
Az Amazon Prime hazai terjedése eddig főként olyan sorozatoknak tudható be, mint A fiúk (The Boys), A térség (The Expanse) vagy Az ember a Fellegvárban (Man in the High Casttle), amelyek mellé még tavaly becsatlakozott szintén Amazon Original A hatalom gyűrűi fantasysorozat is, amely a Gyűrűk Ura filmgyűjtemény mellett a maguk 4K kompatibilis elérhetőségükkel a legtöbb rajongó számára igazi paradicsommá változtatta a műsorkínálatot.
Ahogyan azt fentebb már említettem, az Amazon tavaly rekordösszegért, több mint 8 milliárd dollárért felvásárolta a Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) stúdiót és annak teljes könyvtárát, amelyhez számtalan klasszikus tartozik, kezdve a 007 James Bond filmektől egészen a szintén már említett Rocky alkotásokig, igaz előbbi esetében mág várnunk kell kicsit, hogy a kedvenc titkosügynökünk filmjei megjelenjenek a műsortárban, amik már azóta eltűntek az HBO Max felületéről is.
Ami viszont az elmúlt hetekben a magyar Amazon Prime Video előfizetők számára is elérhetővé vált, még vonzóbbá teszik a platformot, ami árazását és technikai paramétereit tekintve akár az első helyre is repíthetné a szolgáltatást a piacon, viszont egyelőre a technológia és szállítmányozási óriás nem túl aktív a hazai marketing piacon, így viszonylag kevesen ismerik az újdonságait. Pedig néhány hete vált elérhetővé Michale Jordan Nike üzletét bemutató AIR – Harc a legendáért című film, amelyben Matt Damon, Ben Affleck, Jason Bateman és Marlon Wayans mellett Chris Messina, Chris Tucker és Viola Davis is látható, ráadásul szintén 4K UHD felbontásban, Dolby Atmos hangzással.
Ezután nagyobb felhajtás nélkül pár napja várt elérhetővé a Jonathan Majors főszereplésével a Creed III is, amelynek alig pár hónapja, március 3-án volt a hazai mozis premierje, és már elérhető az Amazon Prime előfizetői számára, szintén a legmagasabb képi felbontásban, így rögtön két jól teljesítő film is itt landolt a mozis premiert követően.
Ha mindezekhez hozzátesszük, hogy itt érhető el az igen jól sikerült Star Trek:Picard sorozat Patrick Stewarttal vagy a Tom Clancy műveken alapuló Jack Ryan, azt gondolhatnánk, hogy az Amazon az Apple streaming szolgáltatásához hasonlóan nem tud hibázni az új tartalmak kiválasztásában, azonban a nemrég debütált, és 300 millió dollárba kerülő Citadel sorozat pont ennek az ellenkezőjéről árulkodik.
A Richard Madden és Prijanka Csopra főszereplésével készült akciósorozat nem igazán nyerte el a nézők tetszését, hiszen a Rotten Tomatoes közönségértékelésén alig kúszott 50 pontszám fölé, amin még az sem képes igazán enyhíteni, hogy Odetta Watkins Amazon Studios drámasorozatokat felelős vezetője nemrég úgy nyilatkozott, hogy az amerikai nézők kissé besokaltak már az akcióthriller sorozatoktól, és nemzetközi szinten is idő kell még a sorozatnak, hogy megtalálja valós közönségét, amely értékeli is.
Ebből viszont inkább az látszik, hogy az Amazon a Netflixhez hasonlóan olyan projekteket is felkarolt, amik talán nem igazán illenek prémium streaming képernyőre, főleg nem ilyen elképesztően nagy költségvetés mellett. Viszont ahogy korábban már megírtam, az Amazon is szeretne egy hirdetésekkel támogatott előfizetői csomaggal piacra lépni, amely szélesebb közönséghez képes eljutni, és megnyithatja az ilyen tartalmakat a reklámcégek számára.
A streamer már rendelkezik ingyenes, reklámokkal támogatott FAST szolgáltatással is, ám az Amazon Freevee hazánban egyelőre nem érhető el.